سازمان ملل درباره حملات سایبری کره شمالی تحقیق می‌کند

سازمان ملل در حال تحقیق روی دست کم ۳۵ مورد حمله سایبری در ۱۷ کشور است که ادعا می‌شود در جریان آن‌ها کره شمالی برای برنامه هسته‌ای اش به صورت غیرقانونی پول جمع کرده است.

سازمان ملل درباره حملات سایبری کره شمالی تحقیق می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند در حال تحقیق روی دست کم ۳۵ مورد حمله سایبری در ۱۷ کشور هستند که ادعا می‌شود در جریان آن‌ها کره شمالی برای برنامه هسته‌ای اش به صورت غیرقانونی پول جمع کرده است.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته گزارشی به نقل از خلاصه‌ای از گزارش کارشناسان از «اقدام غیرقانونی کره شمالی در بدست آوردن تقریبا ۲ میلیارد دلار» از طریق فعالیت‌های سایبری پیچیده علیه موسسات مالی خبر داده بود.

طبق این ادعا کره جنوبی با ۱۰ حمله سایبری بزرگترین ضربه را در این رابطه دریافت کرده است، همچنین هند با سه مورد حمله سایبری و بنگلادش و شیلی هر کدام با ۲ حمله سایبری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

۱۳ کشور دیگر از جمله، کاستاریکا، گامبیا، گوآتمالا، کویت، لیبریا، مالزی، مالت، نیجریه، لهستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، تونس و ویتنام متحمل یک حمله سایبری شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار