پیشروی‌های ارتش سوریه، سرکرده‌های تروریست‌ها را فراری داد

همزمان با پیشروی ارتش سوریه و تشدید اختلاف‌ها میان تروریست‌ها تعدادی از سرکرده‌های آنان طی چند روز اخیر به سوی ترکیه فرار کرده‌اند.

فرار سرکرده‌های تروریست‌ها از شمال سوریه به سوی ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان برخی از منابع آگاه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که شمار بسیاری از سرکرده‌های تروریست‌های جبهه النصره و جیش العزه در چند روز اخیر خانواده و دارایی‌های خود را از استان‌های ادلب و حومه حماه به سوی مرز‌های ترکیه فرستاده‌اند تا از سوریه فرار کنند.

به گفته این منابع، عملیات ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب و آزادسازی شماری از شهرک‌ها و بلندی‌های راهبردی در این مناطق عامل فروپاشی صفوف تروریست‌ها و تشدید تنش و درگیری داخلی در میان آنان شده است.

منابع آگاه همچنین از نشست سرکرده‌های بارز دو گروه تروریستی یکشنبه در مقر تروریست‌های تحریر الشام در شهر ادلب و بروز اختلاف‌های بزرگ میان آنان خبر دادند. گفته شده تروریست‌ها در این نشست یکدیگر را به جاسوسی برای ارتش سوریه متهم کرده و این مسئله را عامل شکست خود و عقب نشینی از مناطق و روستا‌های حومه حماه و ادلب دانسته اند.

از سوی دیگر منابع محلی در استان ادلب اعلام کردند گروهک‌های وابسته به حزب الترکستانی برخی از مواضع خود را در روستا‌های جسرالشغور تقویت کرده اند و مانع ورود تروریست‌های محلی به روستا شده اند. این گروهک‌ها پس از چند عملیات درونی که پس از اعلام آتش بس در این منطقه میان مسلحان چینی، چچنی، اوزبکی و بلژیکی رخ داده بود، بر روستا مسلط شده اند.

ارتش سوریه طی سال‌های گذشته با ایثارگری نیرو‌های مقاومت موفق شده گروه‌های تروریستی تحت حمایت غرب و کشور‌های مرتجع منطقه را متلاشی کند و بخش وسیعی از سرزمین‌های اشغال‌شده را آزاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار