داستان زن مبارز عراقی در حکومت صدام حسین ساخته می‌شود

زهرا غندور بازیگر فیلم سینمایی «بغداد در سایه من» مستند زندگی هانا ادوارد، مبارز حقوق بشری در زمان حکومت صدام حسین را می سازد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، زهرا غندور بازیگر فیلم سینمایی «بغداد در سایه من» که در جشنواره فیلم لوکارنو به نمایش گذاشته شد، اولین فیلم مستند بلند خود را در رابطه با یک زن حامی حقوق بشر در عراق خواهد ساخت.

این فیلم داستان هانا ادوارد را روایت می‌کند که قهرمان شجاع حقوق بشری عراق در دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود. ادوارد در زمان حکومت دیکتاتوری صدام حسین بعد از مبارزه با سوء استفاده‌های حقوق بشری مجبور شد از این کشور فرار کند. او در سال ۲۰۰۳ به این کشور بازگشت و تاکنون به عنوان موسس و رئیس موسسه که یک موسسه حقوق بشری است، فعالیت می‌کند.

این بازیگر عراقی در این باره می‌گوید:تصمیم گرفتم که اولین فیلم مستقلم را  در مورد چیزی که به شدت به آن عقیده دارم بسازم. به همین دلیل زنی را انتخاب کردم که سال‌ها به من الهام می‌بخشید.

این مستند بر روی ادوارد تمرکز می‌کند که هم اکنون در حدود ۷۰ سال سن دارد. او در طول عمر، مدت‌ها برای حقوق بشر و حقوق زنان مبارزه کرد؛ فیلمبرداری این پروژه در بغداد، بصره، کردستان عراق، دمشق، بیروت، برلین و مسکو انجام خواهد شد.

زهرا غندور در مورد این پروژه گفت: چیزی که می خواهم به نمایش بگذارم این است، هانا زنی است که همه می‌دانند او راجع به چه چیزی صحبت می‌کند، اما آن‌ها نمی‌دانند که او واقعا چه کسی است ولی برای عراقی‌ها مهم است که داستان او را بدانند.

در فیلم «بغداد در سایه من» غندور نقش زن عراقی را بازی می‌کند که قصد دارد زندگی جدیدی را در شهر لندن آغاز کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار