کسب مقام اول تئاتر عروسکی(کاغذی) استان خوزستان بدست هنر جویان آبادان

مدیر آموزش و پرورش آبادان از راهیابی گروه تئاتر کاغذی هنر جویان هنرستان سمیه آبادان به سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشور خبر داد.

حبیب اله رمضانی مدیر آموزش و پرورش آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: هنرجویان هنرستان دخترانه سمیه با تئاتر کاغذی دریا در مسابقات دانش آموزی استان حضور یافتند و پس از کسب رتبه اول بخش تئاتر عروسکی استان ، در این بخش تنها نماینده خوزستان در مسابقات کشوری خواهند بود.

او ادامه داد: تئاتر کاغذی، یکی ازشیوه های اجرای نمایش عروسکی است که ارتباط مستقیم با کار نقاشی دارد و هنرجویان هنرستان فنی و حرفه ای سمیه برای نخستین بار بخوبی یک تئاتر کاغذی حرفه ای را از صفر تا صد آماده کردند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: تئاتر دریا در مورد حماسه کوی ذوالفقاری و رشادت شهید دریاقلی سورانی یان چشمه ای است که در جریان حمله رژیم بعث عراق به ایران متوجه نفوذ غافل گیرانه بعثی ها از رودخانه بهمنشیر می شود و در حالی که هم موتور و خودرو داشت برای اینکه دشمن متوجه وی نشود، مسافت ۹ کیلومتری را از کوی ذلفاری تا نیروهای خودی با دوچرخه می پیماید و خبر یورش عراقی ها را اطلاع می دهد تا حماسه ذلفقاری بوجود آید و دشمن با شکست سنگین از تصرف آبادان ناکام بماند.

رمضانی افزود:با دیدن این نمایش می توان گفت دانش آموزان درهر كلاسـی ميتوانند مدعيان نيرو و نويد بخش آينده تئاترامروز باشند. ما مجبور نيستيم منتظر تجهيزات و امكانات گرانقيمت باشيم بلکه با دادن شانس خلق نمايشنامه به دانش آموزان آنان ميتوانند به جهان گذشته، حال و آينده سفر کنند.

او ضمن تبریک این دستاورد هنری از تلاش های انجام شده توسط مدیر و مربی پرورشی و هنرجویان هنرستان فنی و حرفه ای سمیه، کارشناسی فنی و حرفه ای کاردانش، حوزه پرورشی و سایر دست اندرکاران این نمایش قدر دانی کرد  و از خداوند متعال موفقیت هنرجویان در مرحله کشوری را خواستار شد

انتهای پیام/ د

سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری کشور

برچسب ها: آموزش و پرورش ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ما که شاهد اجرای تمام استان ها بر روی صحنه بودیم از نظر ما انتخاب این اجرا به عنوان رتبه بی عدالتی محض بود