افزایش ۲۰ درصدی صادرات گمرک دوغارون در چهار ماهه نخست امسال

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ۹۶۰ هزار تن انواع کالا از این گمرک مرزی به افغانستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش صادرات گمرک دوغارون در سال جاری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کوه گرد مدیرکل گمرک دوغارون گفت: ارزش کالا‌های صادر شده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار است واین مقدار صادرات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

او ضمن اشاره به واردات انواع کالا از افغانستان تصریح کرد: در این مدت سه هزار و ۳۰۰ تن انواع کالا به ارزش سه میلیون و ۳۷۰ هزار دلار از طریق گمرک دوغارون وارد ایران شده که از نظر ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

مدیرکل گمرک دوغارون مهترین اقلام صادراتی را انواع مصالح ساختمانی و انواع فرآورده‌های نفتی ذکر کرد و گفت: روزانه ۳۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند و ۳۵۰ دستگاه کامیون خالی و ۱۲ دستگاه دیگر نیز به همراه بار از افغانستان وارد گمرک دوغارون می‌شود.

کوه گرد افزود: ۹۰ درصد کالا‌های صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالا‌های مورد نیاز بازار‌های کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌شود.

او تصریح کرد: در همین بازه زمانی چهار ماهه سال جاری ۱۸۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۶۰ میلیون دلار به سمت کشور افغانستان ترانزیت خروجی انجام شد.

مدیرکل گمرک دوغارون با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های این گمرک بر اساس سامانه‌های جامع امور گمرکی انجام می‌شود گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد کالا‌های صادراتی کشور به سمت افغانستان از گمرک مرزی دوغارون انجام می‌گیرد.

کوه گرد افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و بازرگانی در معبر زمینی دوغارون فعال است که زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ سال در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی محسوب می‌شود.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
انتهای پیام//م.ن
 
 

صادرات گمرك دوغارون 20درصد افزايش يافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.