شبه‌نظامیان کُرد برای مقابله با ترکیه و آمریکا راهی دمشق و مسکو شدند

پس از اقدام خودسرانه آمریکا و ترکیه به ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، شبه‌نظامیان کُرد این منطقه برای مقابله با این طرح آنکارا-واشنگتن راهی مسکو، دمشق، و قاهره شدند.

نگرانی شورای دموکراتیک سوریه درباره آینده منطقه شرق فراتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبه‌نظامیان کُرد مستقر در مناطق شمالی سوریه برای مقابله با طرح «منطقه امن» ترکیه و آمریکا راهی پایتخت‌های روسیه، ترکیه و سوریه شدند.

چهارشنبه گذشته وزارت دفاع ترکیه از توافق هیئت‌های نظامی آمریکا و ترکیه برای ایجاد گذرگاهی امن در شمال سوریه خبر داد. بنابر اعلام این وزارتخانه، همچنین دو طرف توافق کردند در سریع‌ترین زمان ممکن مرکز عملیات مشترکی در ترکیه ایجاد شود تا بر منطقه امن موردنظر نظارت کنند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک امروز چهارشنبه به نقل از منابعی آگاه در شبه‌نظامیان کُرد سوریه نوشت: پس از توافق آمریکا و ترکیه برای تاسیس مرکز هماهنگی مشترک برای برپایی منطقه امن در شمال شرق سوریه و ایجاد مراکز نظارتی در طول مرز مشترک دمشق-آنکارا و همچنین تلاش‌های وزارت دفاع آمریکا برای بازگردان داعش، شورای دموکراتیک سوریه آینده منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گفته این منابع آگاه هیئت‌هایی از نیروهای کُرد موسوم به شورای دموکراتیک سوریه طی دو روز گذشته راهی دمشق، مسکو و قاهره شدند تا درباره تحولات جاری و آینده منطقه شرق فرات و شمال سوریه با مقامات روسیه، مصر و سوریه رایزنی کنند.

به نوشته اسپوتنیک، آمریکا برای بازگردان و احیای گروه تروریستی داعش در منطقه شرق فرات، هزاران داعشی را از منطقه الباغوز به مناطق مختلف استان‌های رقه، دیرالزور و حسکه منتقل کرد. این تعداد جدای از هزارن داعشی است که به وسیله ارتش آمریکا در منطقه ۵۵ اطراف پایگاه التنف آموزش داده شده و با نام گذاری‌های مختلف در شمال شرق سوریه حضور دارند.

سرگی رودسکی، رئیس ادراه عملیات نیرو‌های مسلح روسیه نیز در ماه ژوئن اعلام کرده بود که مربیان آمریکایی در حال آموزش تروریست‌ها باعناوین مختلف در منطقه ۵۵ کیلومتر در التنف سوریه هستند و با بالگرد‌های خود عناصر مسلح آموزش دیده را به مناطق تحت سیطره ارتش سوریه منتقل می‌کنند تا ثبات منطقه را برهم بزنند و همچنین از تاسیسات و چاه‌های نفتی منطقه فرات دزدی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار