خدمت رسانی هلال احمر اصفهان به ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان ایرانشهر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از ارائه خدمت کاروان سلامت این استان به بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، محسن مؤمنی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به حضور کاروان سلامت و نیکوکاری جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در طی این کاروان که با حضور ۴۹ نفر داوطلب متشکل از پزشک و پیراپزشک با تخصص‌های داخلی، عفونی، جراح عمومی، روان‌پزشک، روانشناس، مشاور، دندان‌پزشک، دامپزشک، پزشک عمومی، کارشناس شنوایی‌سنجی، کارشناس غربالگری و آموزش دیابت در قالب تیم‌های درمانی، فرهنگی، حمایت روانی، خبرنگار، مستندساز و کارآفرین از روز دوشنبه ۱۴ مردادماه کار خدمت‌رسانی در منطقه را آغاز کرد، بیش از یک هزار و ۹۵۰ نفر از ساکنان شهرستان ایرانشهر توسط پزشکان متخصص، عمومی و دندان‌پزشک داوطلب هلال‌احمر به طور رایگان معاینه و درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: از زمان استقرار کاروان سلامت و نیکوکاری اعزامی هلال‌احمر استان اصفهان تعداد یک هزار و ۳۱ نفر توسط پزشکان عمومی، ۵۳۳ نفر توسط پزشکان متخصص، ۵۳ نفر توسط دندان‌پزشک ویزیت رایگان شده و ۵۱۵ نفر نیز از خدمات پیراپزشکی کاروان بهره‌مند شدند.

او یادآور شد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی و پزشکی در این کاروان، ۳۰۰ مورد معاینه فیزیکی حرکتی توسط کارشناس توان‌بخشی این جمعیت ارائه‌شده است.

مؤمنی ارائه خدمات مشاوره‌ای، برگزاری کارگاه کارآفرینی و توانمندسازی، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی و مشاوره مذهبی به بیش از یک هزار و ۷۷۰ نفر از ساکنین منطقه و توزیع ۹۱۷ بسته فرهنگی، ۳۹۷ جفت کیف و کفش، ۷۰۰ بسته نوشت‌افزار، ۹۷۶ بسته لوازم بهداشتی، ۳۰۰ قطعه اسباب‌بازی و ۲ عدد تانکر آب به ارزش ریالی یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور جوانان عضو هلال‌احمر استان همسو و همراه با داوطلبان نیکوکار در عرصه خدمت‌رسانی به مردم شهرستان ایرانشهر خاطرنشان ساخت: در طول برپایی این کاروان سلامت و نیکوکاری، اعضای پرتلاش تیم فرهنگی اجتماعی سحر هلال‌احمر استان اصفهان نیز با هدف ارتقاء توانمندی و افزایش خلاقیت و ایجاد روحیه امید، شوق و نشاط فردی و اجتماعی، برنامه‌های متنوع و شادی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان این منطقه برگزار کردند.

او افزود: ازجمله برنامه‌های برگزار شده در این کاروان می‌توان به آموزش امداد و کمک‌های اولیه، انواع مسابقات فرهنگی از جمله پرتاب حلقه، دارت مسابقات بومی محلی، جشنواره طبخ غذای سنتی ویژه دختران و بانوان، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و شعرخوانی کودکان اشاره کرد که در پایان به برگزیدگان مسابقات جوایزی اهداء شد.

مؤمنی در پایان از خدمات تمامی داوطلبان نیکوکار و جوانان عضو مشارکت کننده در کاروان سلامت و نیکوکاری هلال‌احمر استان در روستا‌ها و مناطق محروم شهرستان ایرانشهر تقدیر کرد.

انتهای پیام/م

 

حضور کاروان سلامت و نیکوکاری جمعیت هلال احمر استان اصفهان در شهرستان ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.