مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ابلاغ محدوده حریم پل تاریخی یدی گوز اردبیل خبر داد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در اجرای بند 12 از ماده 3 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال 1367 و مواد مربوطه از قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب 1309 و نظام نامه اجرایی آن، این محدوده ابلاغ شده است.

او به ابلاغ نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی، تاریخی پل داشکسن( یدی گوز) واقع در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: این اثر به شماره 875 در تاریخ 28/05/1348 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: محدوده حریم اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات های بازدارنده جرم محسوب می شود.

فلاحی با تاکید به اهمیت صیانت از آثار تاریخی گفت: مرتکبین به جرایم مشمول مجازات های قانونی خواهند بود.

او با بیان اینکه مراتب ابلاغ محدوده به تمامی دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی می شود، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به اجرای ضوابط با هدف صیانت از آثار تاریخی هستند.

انتهای پیام/ع

صیانت از آثار تاریخی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.