مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خبر داد؛

تقویت نشاط اجتماعی در قالب کارگاه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان

امیر بینایی گفت: هدف ارتقای داشته‌های سمن‌های فعال حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و با موضوع نشاط اجتماعی برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  امیر بینایی کارگاه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان گفت: به مناسبت روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد.

او افزود: به مناسبت روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» پیش از ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین فعالان حوزه اجتماعی به میزبانی یک مجموعه گردشگری در مهدی‌شهر برگزار شد.

او ابراز داشت:دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های استان سمنان در این کارگاه آموزشی که باهدف ارتقای داشته‌های سمن‌های فعال حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و با موضوع نشاط اجتماعی برگزار شد، حضور داشتند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در این کارگاه سازمان‌های مردم‌نهاد را آغازگر نهضت اصلاح رفتار‌های اجتماعی دانست و گفت: برای نیل به این هدف ابتدا باید شاهد تقویت سمن‌ها باشیم.

امیر بینایی بابیان اینکه تقویت همراهی تشکل‌های استان سمنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی محور کارگاه آموزشی است، تأکید کرد: آموزش، رشد و تعالی جامعه، رونق تولید، مباحث اجتماعی، دغدغه‌های دولت و رهبری، ارتقای فرهنگ عمومی،

مدیریت بحران‌های اجتماعی و محیط‌زیست و غیره در زمره مسائلی هستند که با همراهی سمن‌ها می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

او سمن‌ها را همراهان و شرکای دولتمردان دانست و افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه‌های مختلف می‌بایست در سختی‌ها و راحتی‌ها باید در کنار دولت باشند تا شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، گفت: به دلیل مشکلات و کمبود‌های مالی و منابع اعتباری امروز دولت‌ها نمی‌توانند در پیشبرد اهداف خود موفق عمل کنند از سوی دیگر دولت‌ها بعضا از نیاز‌های مردم در مباحث مختلف بی اطلاع هستند در نتیجه حضور سمن‌ها برای کمک به دولت یک امر مهم تلقی می‌شود.

کارگاه ارتقای توانمندی سمن‌های استان سمنان بیست و سوم و بیست و چهارم مرداد ماه ۹۸ در مهدی‌شهر در حال برگزاری است.

انتهای پیام / م

سمن‌ها آغازگر نهضت اصلاح رفتار‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار