از بین رفتن ۱۰۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در آتش‌سوزی‌ها نگران کننده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در ۴ ماهه سال جاری یک هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان براثر آتش‌سوزی از بین رفت، گفت: این آمار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج یازدهمین جلسه ستاد ملی برنامه مدیریت بوم سازگان زاگرس امروز با حضور آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع، کلانتری استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه باید برای طرح بوم‌سازگان برنامه جامع داشته باشیم، گفت: این طرح برای پایش جنگل‌ها نیاز است که با استفاده از آن مشخص شود به چه میزان نیرو برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع احتیاج داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بدنبال ایجاد پایگاه هوایی هستیم، افزود: در چهار ماه سال جاری یک هزار از جنگل‌ها و مراتع استان براثر آتش‌سوزی از بین رفته که این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به ارائه راهکارهای قانونی جهت استفاده از ظرفیت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در نگهداری از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکثر استان‌های زاگرس‌نشین با مشکلات آتش‌سوزی در منابع طبیعی و آبخیزداری مواجه هستند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکثر اراضی استان شیب‌دار هستند که بارش باران و سیلاب‌ها موجب فرسایش خاک می‌شود، از سوی دیگر بارش‌های در طول سال باعث زیاد شدن پوشش گیاهی شده و این امر مراتع را با کوچکترین جرقه‌ای آماده آتش‌سوزی می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه منابع و نیروهای استانی با ماموریت ما همخوانی ندارد، و در زمینه منابع هزینه‌ای دچار مشکل هستیم، گفت: 40 هزار هکتار از اراضی چرام، کهگیلویه، بهمئی و گچساران در خطر بیابانی شدن و خشکسالی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین برنامه‌ها و نشستی حوزه زاگرس را از مشکلاتی که جنگل‌ها و مراتع را تهدید می‌کند نجات دهد.

انتهای پیام/ط

از بین رفتن ۱۰۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در آتش‌سوزی‌ها

برچسب ها: حوادث ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.