آغاز نخستین همایش تئاتر عربی خوزستان در آبادان

نخستین همایش تئاتر عربی استان خوزستان با اجرای "نمایش حمل فی مریا الذئاب" به کارگردانی هادی جرف از سوسنگرد و نمایش " ربال " به کارگردانی عبدالعظیم عساکری از ماهشهر در تالار شهید آوینی آبادان آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شهریار قلی گشتی معاون فرهنگی حوزه هنری استان خوزستان چهارشنبه گفت:  همایش تئاتر عربی خوزستان غیررقابتی و برای آشنایی مردم خوزستان با این هنر و با دعوت از گروه های تئاتر عربی سوسنگرد، کارون، بندرماهشهر و شادگان برگزار شده است.

او ادامه داد: در نخستین شب ( سه‌شنبه شب ) از آغاز این همایش هنری ۲ نمایش از سوسنگرد و ماهشهر به روی صحنه رفت و در دومین شب نیز نمایش های "حوادث لم تکن بالحسبان" به کارگردانی سالم باوی از شهرستان کارون ساعت ۲۱ امشب و" الورشه " به کارگردانی عدنان طاهری از ماهشهر ساعت ۲۲ برروی صحنه می روند.

مدیر حوزه هنری آبادان به حضور گروهی از هنرمندان و اعضای دانشگاه هنر بصره در اولین شب اجرا تئاتر عربی اشاره کرد و افزود:این گروه از اجراهای شب گذشته اظهار خوشحالی کرده و خواستار تبادل گروه های هنری و فرهنگی بین استان خوزستان و بصره عراق شدند.

در ادامه برپایی این همایش هنری ، نمایش های حوادث لم تکن بالحسبان به کارگردانی سالم باوی از شهرستان کارون، الورشه به کارگردانی عدنان طاهری از ماهشهر، رسیس به کارگردانی رضا حویزوای از سوسنگرد و نمایش لعبه الموت به کارگردانی محمدرضا قاسمی از شادگان به روی صحنه می روند.

انتهای پیام/ د

نخستین همایش تئاتر عربی استان خوزستان

برچسب ها: همایش ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.