مدیر سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان گفت: سومین المپیاد فیلم سازی نوجوان از ۲۶ مرداد ماه به مدت ۵ روز و با حضور ۵۳۰ نوجوان شرکت کننده آغاز می‌شود.

ایل بیگی مدیر سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   با اشاره به آغاز این المپیاد از ۲۶ مرداد ماه عنوان کرد: المپیاد فیلم سازی نوجوان با حضور ۵۳۰ متقاضی سنین ۱۲ تا ۱۶ سال در بخش‌های فیلم و ایده برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در بخش فیلم ۱۶ کار در بخش‌های مختلف شامل ۶ فیلم داستانی، ۳ مستند، ۱ فیلم تجربی و ۶ پویانمایی به جشنواره ارسال شده است.

ایل بیگی با بیان اینکه در بخش فیلم و ایده ۲۵ پسر و ۳۰ دختر شرکت می‌کنند، اظهار کرد: ۸ نفر از نوجوانان که در دوره قبل ایده‌های برتر داشتند، میهمان ویژه المپیاد امسال هستند.

او با اشاره به جهت دهی ایده‌های نوجوانان در قالب فیلم نامه عنوان کرد: نوجوانان شرکت کننده عضو فعال باشگاه المپیاد می‌شوند و می‌توانند در انجمن سینمای جوان هر استان به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ادامه داد: هدف از برگزاری چنین المپیاد‌هایی شناسایی استعداد‌های برتر در حوزه سینمای کودک و نوجوانان است تا این هنرمندان در عرصه سینما راه خود را ادامه دهند.

ایل بیگی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری المپیاد بیان کرد: برگزاری المپیاد فرصتی است تا نوجوانان در سراسر نقاط کشور و مناطق محروم استعداد‌ها و علایق خود را دنبال کنند و از طرف دیگر هنرمندان با فضا ذهنی و دنیای درونی نوجوانان آشنامی شوند.

او به شرکت کنندگان این المپیاد اشاره کرد وگفت: نوجوانانی از استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، خراسان، گیلان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، یزد و اصفهان در المپیاد ضور دارند.

مدیر سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان در خصوص روال المپیاد و برگزاری کارگاه‌ها بیان کرد: در ۵ روز برگزاری این المپیاد، نوجوانان در حضور اساتید به طرح ایده‌ها پرداخته تا به فیلم نامه تبدیل شوند.

ایل بیگی از حضور اساتید برتر کشوری خبر داد و گفت: ایرج طهماسب، پوران درخشنده، رسول صدر عاملی، مرضیه برومند، علی اکبر قاضی نظام، کامبوزیا پرتویی، عبدالله علیمراد، وحید نیک خواه آزاد، ابوالفضل جلیلی از اساتید و داوران المپیاد هستند.

مدیر سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان با اشاره به سایر برنامه‌های المپیاد عنوان کرد: نمایش آثار برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آثار برگزیده‌ی جشنواره دانش آموزی، نشست سواد رسانه‌ای با حضور اساتید و کارشناسان از دیگر برنامه‌های دومین المپیاد نوجوانان است.
 
انتهای پیام/ی
 
 

کشف استعدادهای برتر در حوزه فیلم کودک و نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.