مهم‌ترین حوادث امروز بیست وسوم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروزبیست وسوم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف محموله لوازم آرایشی و فیلترتصفیه آب در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه روند بازرسی از انبار‌های نگهداری کالا، از دپوی ۲ محموله لوازم آرایشی و بهداشتی و فیلتر تصفیه آب قاچاق در ۲ انبار حاشیه شهر اصفهان مطلع و وارد عمل شدند.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از صحت موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی از ۲ انبار مذکور بازدید کردند که ۵۰۰ دستگاه فیلتر تصفیه آب و یک هزار و ۱۳۶ قلم لوازم بهداشتی خارجی فاقد مدراک گمرکی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه ترکیان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش ۲ محموله کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرده اند، اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: عملیات روند نظارت و کنترل بر عملکرد انبار‌های نگهداری کالا به صورت منظم در دستور کار پلیس قرار دارد و در صورت کشف کالای قاچاق در انبار‌ها با صاحبان آن‌ها برابر قانون برخورد خواهد شد.

او، عرضه و فروش کالا‌های قاچاق را باعث ضربه به اقتصاد کشور دانست و گفت: این کالا‌ها فاقد هرگونه ضمانت هستند و ممکن است در شرایط غیر بهداشتی، بدون کیفیت و حتی تقلبی تهیه شده باشند که باعث خسارات مادی و جانی می‌شوند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: کالا‌های مورد نیاز خود را از تولیدات ملی و مراکز معتبر خرید کنند و اگر اطلاعی از تهیه، دپو و یا توزیع کالا‌های خارجی قاچاق دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

کشف ۲۶ هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان

 

سرهنگ "محمدرضا خدادوست"فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۹ حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از خیابان‌های سطح حوزه، به یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی، ۲۶ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد، افزود: در این راستا خودرو توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

او در پایان با بیان اینکه قاچاق کالا باعث خدشه‌دار شدن اقتصاد ملی می‌شود از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.
 

دستگیری فروشنده تلگرامی مکمل‌های ورزشی تقلبی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مشاهده و خرید مکمل‌های ورزشی از طریق تلگرام و مواجهه با عوارض جانبی زیاد پس از مصرف آن داروها، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد دارو‌های خریداری شده توسط شاکی علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی ندارد تقلبی بوده و عوارض زیادی برای مصرف کنندگان دارد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان عنوان داشت: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که منزل خود را محل فروش و توزیع انواع دارو‌های تقلبی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: پلیس با افرادی که سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند با قاطعیت برخورد می‌کند، همچنین شهروندان به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت‌های اینترنتی توجه نکنند زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد، اینگونه وب سایت‌ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی و دارویی غیر مجاز و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.


انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار