جهانگیری مطرح کرد؛

تأمین امنیت غذایی توسط روستاییان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس جمهور تأمین امنیت غذایی توسط روستاییان را از جمله ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی دانست.

تأمین امنیت غذایی توسط روستاییان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کار خود را آغاز کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این بازدید گفت: اقدامات مناسبی در زمینه توانمندسازی و رونق کسب و کار روستاییان و عشایر انجام شده است.

او افزود: باید به مسائل رفاهی روستا‌ها اهمیت بیشتری دهیم، چرا که همین موضوع مانع از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و حاشیه آن‌ها می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید روستاییان را از نظر امکانات اقتصادی تأمین کنیم، گفت: یکی از سیاست‌های مهم ماندن روستاییان در روستا‌ها است که به تولید بپردازند و به حاشیه شهر‌ها مهاجرت نکنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه روستا‌ها می‌توانند در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعال باشند، بیان کرد: تأمین امنیت غذایی یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت است که باید به این امر در روستا‌ها بیشتر توجه شود.

او افزود: توجه به روستا‌ها و مناطق عشایری جزء مهمترین سیاست‌های دولت است که در تمام برنامه‌های خود باید آن را در نظر داشته باشیم.

به گفته جهانگیری روستا‌ها کانون اصلی کشور هستند که در زمینه تولید مواد غذایی می‌توانند نیاز‌های کشور را تأمین کنند، به همین دلیل روستا‌ها در سیاست گذاری‌های تمام کشور‌ها حائز اهمیت هستند.

جهانگیری تصریح کرد: مهمترین بخش در تولیدات روستایی، تأمین مواد غذایی است و این موضوع از ارکان اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: اگر به دنبال تاب آوری در کشور هستیم، باید روستا‌ها و مناطق عشایری که کانون‌ اصلی تاب آوری هستند را مجهز کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه برای اشتغال در روستا‌ها ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم، گفت: این اعتبار برای اشتغال روستاییان، کارآفرینان روستایی و اشخاص علاقمند به کارآفرینی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه مقرر شده از این منابع برای طرح‌های تولیدی استفاده شود، افزود: طرح‌های تولیدی اگر در زنجیره تولید روستا قرار گیرند، به تولید روستا، عشایر و اقتصاد منطقه کمک خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نرخ‌های سود بانکی بسیار بالاست و حداکثر ۶ درصد هستند، گفت: اگر نرخ‌ سودهای بانکی بدین گونه باشد، تمام فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در کشور علاقمند خواهند شد و تاکنون نیز در این رابطه عملکرد خوبی را داشته‌اند.

جهانگیری بیان کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه اشتغال، حدود ۱۵۰ هزار نفر از محل این اعتبارات مشغول به کار شدند و با اینکه نیمی از این اعتبارات هنوز باقی مانده است، امیدواریم تا اشتغال بیشتری در روستا‌ها ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در مناطق شهری و روستایی همچون استارت آپ‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارند، گفت: نیروی جوان و تحصیل کرده در کشور بسیار داریم، حال اگر این نیرو‌ها را در اقتصاد و کار فعال کنیم، می‌توانیم از آن‌ها در راستای اجرای طرح‌های خود در زمینه صرفه جویی منابع آب، بهره برداری از منابع طبیعی و بازاریابی فروش محصولات کشاورزی استفاده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بیشتر جوانان تحصیل کرده ما نیرو‌های متعلق به روستا‌ها هستند و از سوی آن‌ها طرح‌های مناسبی برای فعال کردن اقتصاد روستا‌ها پیش بینی شده است.

جهانگیری گفت: فعالیت‌ استارت آپ‌ها می‌تواند موجب تحول جدی در آینده روستا و عشایر کشور شود.


بیشتر بخوانید: توجه به اشتغال روستایی از محور‌های توسعه پایداری است


چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر با هدف ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستا‌ها و عشایر و همچنین عرضه غذا‌های محلی و صنایع دستی از ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر آغاز به کار کرد

برچسب ها: اشتغال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار