شهدای روحانیت؛ میدان دار تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی بودند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: از آنجایی که کردستان و اهل سنت منطقه غرب کشور شافعی‌مذهب هستند، کردستان مرکزیتی برای ترویج فقه شافعی شده است.

شهدای روحانیت؛ میدان دار تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی بودندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار رئیس قوه قضائیه با علما و روحانیون استان کردستان افزود: مرکز تخصصی امام شافعی اولین مرکز استان کردستان است که زمینه را برای تحصیل پیروان امام شافعی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: شهدای روحانیت استان از جمله شهیدان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی نگاهی وحدت‌آفرین داشتند که ماموستا شیخ‌الاسلام در آخرین مصاحبه‌اش بیان کرده بود که مذهب شافعی نزدیک‌ترین مذهب به مذهب جعفری است.
حسینی‌شاهرودی اذعان داشت: کنگره امام شافعی یکی از برنامه‌ها در کردستان است که تاکنون پیش‌کنگره‌هایی در ایران و از جمله کشور‌های تانزانیا، اندونزی و عراق برگزار شده است.
وی همچنین گفت: راه‌اندازی شافعی‌نیوز هم یکی از کار‌های اقدامی در کردستان است که با ۵ زبان زنده دنیا تمامی پیروان مذهب امام شافعی را پوشش می‌دهد.
رئیس قوه قضائیه صبح امروز بعد از ورود به فرودگاه سنندج در نشست با خانواده معظم شهدا، دانشگاهیان و نخبگان استان حضور یافت و بعد از ظهر امروز نیز در شورای اداری و شورای قضایی استان شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ت

دیدار رئیس قوه قضاییه با علما و روحانیون کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.