۵ هزار واحد مسکونی به صورت غیرمجاز ساخته شده است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های شهری ساخت و ساز‌های غیرمجاز است، از شهرداران استان خواست تا با جدیت از این کار جلوگیری کنند.

۵ هزار واحد مسکونی به صورت غیرمجاز ساخته شده استبه گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه،  هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در نشست شهرداران استان کرمانشاه با معاون عمرانی وزیر کشور که در سالن جلسات استانداری انجام شد، اظهار داشت: در بستر و حریم رودخانه‌هایی که از درون شهر‌های استان کرمانشاه می‌گذرد پنج هزار واحد مسکونی به صورت غیرمجاز ساخته شده است که این در مواقع حساس مانند وقوع سیلابی که فروردین امسال شاهد آن بودیم می‌تواند به یک معضل و آسیب بزرگ تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه با تغییر کاربری درآمدی نصیب شهرداری‌ها نمی‌شود و یا اگر هم درآمد اندکی حاص شود به هیچ عنوان پاسخگوی مطالبات و نیاز‌ها نخواهد بود، از شهرداران خواست تا ماده ۱۰۰ را نیز به چشم یک منبع درآمدی نگاه نکنند.

بازوند در ادامه و با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند، بیان کرد: علاوه بر آن روزانه شاهد حضور تعداد زیادی از ساکنان شهر‌های دیگر و استان‌های همجوار نیز هستیم و همین موضوع می‌طلبد تا به کرمانشاه نگاه ویژه تری شود.

استاندار کرمانشاه گفت: امیدوارم با همت مسئولان عالی کشور مشکل اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی قطار شهری نیز مرتفع تا مردم کلانشهر کرمانشاه و مسافران روزانه آن از این وسیله حمل ونقل عمومی برخوردار شوند.

وی همچنین خواستار افزایش کمک‌های اعتباری برای تکمیل زیرساخت‌های مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و ازگله شد و گفت: سال قبل حدود ۷۹ میلیارد تومان به شهرداری‌های این شهر‌ها کمک شد در حالی که نیاز آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

بازوند در پایان خواستار کمک معاون عمرانی وزیر کشور برای حل مشکل زمین‌های قولنامه ای، استخدام کارکنان قراردادی و شرکتی شهرداری‌ها و تجهیز آتش نشانی‌ها و ماشین آلات مورد استفاده نیز شد.

انتهای  پیام/ز

 

برای تکمیل زیرساخت‌های مناطق زلزله زده نیاز به اعتبار بیشتر است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار