پایان کار مسابقات جهانی رباتیک؛

کاروان ایران با ۲۷ مدال به کشور باز می‌گردد

رئیس کمیته ملی رباتیک فیرا گفت: تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات موفق به کسب ۱۴ مقام قهرمانی؛ ۸ مقام نائب قهرمانی و ۵ مقام سومی این رقابت‌ها شدند.

سروش صادق نژاد، عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:  کاروان اعزامی رباتیک جمهوری اسلامی ایران در کشور کره جنوبی، صبح امروز و در پایان رقابت‌های تیم‌ها در بخش‌های دانش آموزی و دانشجویی، تیم‌های ایرانی حاضر در این مسابقات، موفق به کسب ۱۴ مقام قهرمانی؛ ۸ مقام نائب قهرمانی و ۵ مقام سومی این رقابت‌ها شدند.

او بیان کرد: در بخش رقابت‌های دانش آموزی و در لیگ ربات‌های پرنده تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت‌های فنی لیگ ربات‌های پرنده سرعتی شد. در همین لیگ و در رقابت‌های اصلی همین تیم به مقام دوم این رقابت‌ها دست یافت. در لیگ ربات‌های پرنده داخل ساختمان هم، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم رقابت‌ها شد. در بخش دانش آموزی لیگ ربات‌های پرنده سرعتی مقام قهرمانی به تیم رباتیک آرمان دختران از مشهد رسید.

صادق نژاد گفت: در بخش لیگ ربات‌های شبیه سازی نیز تیم AUTMan-AMOS از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام سوم شد. در بخش ربات‌های ورزشی و در لیگ چالش ربات‌های سرعتی چرخدار، تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شد. همچنین در بخش رقابت‌های چالشی و در لیگ خودرو‌های خودران این رقابتها؛ تیم Microdev از مشهد هم موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت‌های فنی این دوره از رقابت‌ها شد.

کاروان رباتیک ایران با27 مئال به کشور باز خواهد گشت/ پایان کار کاروان ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا
رئیس کمیته ملی رباتیک ایران ادامه داد: در همین بخش و در رقابت‌های لیگ خلاقیت و نوآوری؛ در بخش بزرگسالان تیم Hope از دانشگاه فنی و حرفه‌ای شمسی پور موفق به کسب مقام نائب قهرمانی و تیم Kerman_UPNOP از کرمان موفق به کسب مقام سوم این لیگ شدند. در بخش دانش آموزی این لیگ نیز تیم دانشمندان کوچک از مدرسه رباتیک امیرکبیر موفق به کسب مقام نخست این رقابت در رده سنی U۱۴ شد.


بیشتر بخوانید: حضور جدی تیم‌های ایرانی در مسابقات جهانی رباتیک کره‌جنوبی/ایران میزبان مسابقات ۲۰۲۰ خواهد بود


او بیان کرد: در لیگ ربات‌های امداد و مدیریت بحران U۱۴ تیم دانش از دبیرستان متوسطه اول دانش قلهک موفق به کسب مقام قهرمانی شد. در رده سنی U۱۹ نیز تیم‌های دیگری از همین مجموعه موفق به کسب مقام قهرمانی و نائب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها شد. در لیگ ربات‌های ورزشی فیرا نیز در رده سنی U۱۴ تیم دانش پلاس از دبیرستان دوره اول دانش قلهک موفق به کسب مقام اول و تیم دانش پرایم از همین دبیرستان موفق به کسب مقام دوم این رقابت‌ها شدند. در رده سنی U۱۹ هم تیم‌های ایران خوش درخشیدند و موفق شدند هر سه مقام این لیگ را به خودشان اختصاص دهند. در رقابت‌های این لیگ، تیم‌های سلام دیباجی موفق به کسب مقام‌های اول و دوم و تیم خاتم موفق به کسب مقام سوم شد.

صادق نژاد گفت: در لیگ ماموریت غیرممکن که یکی از لیگ‌های مهم و اصلی فیرا است، تیم لیگ با همراهی تیم پارسیس در موفق به کسب مقام نخست بخش نرم افزار این لیگ در رده سنی U۱۹ شد. در همین رقابت تیم رباتیک علامه طباطبایی از مدرسه علامه طباطبائی واحد آبشناسان هم موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شد. در بخش سخت افزار این لیگ، تیم آرمان از موسسه فرهنگی آموزشی آرمان مشهد موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

کاروان رباتیک ایران با27 مئال به کشور باز خواهد گشت/ پایان کار کاروان ایران در مسابقات جهانی رباتیک فیرا

رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) ادامه داد: در بخش مشترک این رقابت‌ها، تیم دانش دبیرستان دوره اول دانش قلهک و تیم کشور چین موفق به کسب مقام اول رده سنی U۱۴ و تیم علامه طباطبائی و تیم دیگری از کشور چین موفق به کسب مقام قهرمانی رده سنی U۱۹ شدند. در همین رده سنی تیم مشترک پارسیس و تیمی از کشور ترکیه هم موفق به کسب مقام سوم این رقابت‌ها شدند. در این لیگ و در مجموع تیم‌های علامه طباطبایی و تیم پارسیس از ایران موفق به کسب مقام اول و دوم رده سنی U۱۹ شدند.

صادق نژاد با اشاره به برگزاری مسابقات سال آینده در کشورمان گفت: توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا گزارشی از مراحل آماده سازی امکانات مورد نیاز برگزاری مسابقات جهانی سال ۲۰۲۰ ارائه بدهیم. برگزاری مسابقاتی در این سطح می‌تواند زمینه ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین توسعه دانشگاه‌های نسل سوم کشور داشته باشد.

رئیس کمیته ملی رباتیک فیرا یادآوری کرد: بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ مرداد ۹۸ ، با حضور ۱۸۰۰ شرکت کننده در شهر چانگووان کشور کره جنوبی برگزار گردید. بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۲۰ نیز سال آینده در کشور عزیزمان ایران برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار