در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالان بازی‌های داخلی توانایی تجاری سازی محصولات را ندارند/ مردم به بازی مجانی عادت کرده‌اند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری از تلاش برای توانمندسازی فعالان بازی‌سازی داخلی خبر داد.

محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تولیدکنندگان نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات معاونت علمی در این حوزه بیشتر به بخش توانمندسازی مربوط می‌شود البته فاصله معناداری بین تولیدات کشورمان و نمونه‌های خارجی وجود دارد که بخشی از آن به کمبود توانایی بخش خصوصی از جمله شرکت‌های استارت‌آپی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: انکار نمی‌کنیم که نمونه‌های موفق زیادی در کشور تولید شدند اما به طور کلی از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار نداریم؛ برنامه معاونت علمی برای کمک به تولیدکنندگان بازی و نرم‌افزار، اجرای برنامه‌هایی برای توانمندسازی آنان است؛ توانایی‌های این شرکت‌ها در زمینه تولید و تجاری‌سازی و غیره باید بهبود پیدا کنند.

معاونت علمی و فناوری پشت بازی‌سازها خواهد ایستاد/ مردم به بازی مجانی عادت کرده‌اند

سجادی نیری بیان کرد: برنامه دیگری هم برای ورود شرکت‌های خصوصی با زمینه ارائه خدمات فروشگاهی یا مواردی از این قبیل داریم؛ با ورود این شرکت‌ها، خدمات ذکر شده راحت‌تر در اختیار تولیدکنندگان بازی و نرم‌افزار قرار می‌گیرند؛ طبیعتا هرچقدر یک برنامه بیشتر تبلیغ و معرفی شود، احتمال استفاده و استقبال از آن افزایش پیدا می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: سه موضوع اصلی برای کمک به این تولیدکننده‌ها وجود دارد؛ بیش از هر چیزی باید به دنبال توانمندسازی تولیدکننده‌ها باشیم و بعد از آن به سراغ کارهایی مثل تجاری‌سازی و ارتقای سطح کیفی برویم.


بیشتر بخوانید: معاونت علمی به دنبال تدوین سند حوزه هوشمندسازی


چرا مردم از بازی‌های داخلی استقبال نمی‌کنند؟

وی گفت: حوزه بازی در کشورمان با ۲مشکل مواجه است؛ مشکل اول عدم استقبال عموم مردم از بازی‌ها است که علت‌های متفاوتی دارد؛ شاید اینکه مردم کشورمان به استفاده از بازی‌های رایگان عادت کرده‌اند یا بی‌اعتمادی آنها به بازی‌های داخلی علل اصلی این اختلال باشد.

سجادی نیری افزود: نبود عرضه‌کننده مناسب در کشور یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث ایجاد اختلال در توزیع بازی‌های داخلی می‌شود؛ قصد داریم با همراهی بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای، توزیع‌کننده‌های بازی را در کشور تقویت کنیم تا شرکت‌های بازی‌سازی که توانایی تجاری‌سازی محصولات خود را ندارند، اقدام به همکاری با این شرکت‌ها کنند.

معاونت علمی و فناوری پشت بازی‌سازها خواهد ایستاد/ مردم به بازی مجانی عادت کرده‌اند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: متأسفانه فعالان حوزه بازی در کشور ما یا به سمت ساخت بازی حرکت کرده‌اند و توانایی تجاری‌سازی محصولات خود را ندارند و یا اگر به سمت توزیع حرکت کرده باشند، فارسی‌سازی بازی‌های خارجی را ترجیح می‌دهند؛ امیدوار هستیم با این اقدامات صنعت بازی در کشورمان قوت لازم را پیدا کند.

وی یادآوری کرد: اقبال نامناسب مصرف‌کنندگان از بازی‌های ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی و فعالیتی جدی دارد؛ مراوداتی با وزارت ارشاد داشته‌ایم و امیدوار هستیم بزودی به نتیجه مناسب برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار