رهبر انصارالله یمن: حمله به میدان نفتی الشیبه بزرگترین عملیات پهپادی از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی بود

بدرالدین الحوثی گفت عملیات امروز یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله علیه میدان نفتی الشیبه، بزرگترین عملیات پهپادی از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی بوده است.

رهبر انصارالله یمن: حمله به میدان نفتی الشیبه بزرگترین عملیات پهپادی از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، با موضوع حمله پهپادی به الشیبه عربستان، تحولات عدن و روابط بین ایران و یمن سخنرانی کرد.

بدرالدین الحوثی تاکید کرد عملیات امروز یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله علیه میدان نفتی «الشیبه»، بزرگترین عملیات پهپادی از ابتدای جنگ ائتلاف سعودی بوده است. این عملیات با استفاده از ده فروند پهپاد و علیه بزرگ‌ترین پالایشگاه سعودی نزدیک مرز‌های امارات صورت گرفت. این عملیات در فاصله ۱۱۰۰ کیلومتری در عمق خاک سعودی انجام شد.

وی افزود: جنایت‌های ائتلاف متجاوز بر پایبندی و عزم و اراده ملت یمن تاثیر نخواهد گذاشت. عملیات پهپادی امروز یمن درس مشترک و هشداری مهم برای امارات است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان این که عملیات امروز عملیات توازن بازدارندگی نامیده شد، آن را دلیلی خواند که ثابت کرد متجاوزان نخواهند توانست ملت یمن را تسلیم کنند.

وی خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی گفت: ادامه تجاوزگری شما توانمندی‌های ملت یمن را از بین نخواهد برد و امنیت و ثبات را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.  شیرِ گاو شیردهی که آمریکایی‌ها آن را می‌دوشند، روزی خشک خواهد شد.

این مقام ارشد انصارالله متذکر شد: هدف اصلی تجاوزگری علیه یمن، اشغال این کشور و تسلط بر ثروت‌های آن است. برخی طرف‌های یمنی که با متجاوزان در ارتباط هستند، این راه را انتخاب کردند که از متجاوزان حمایت کنند و بر اساس کینه‌های سیاسی، طمع ورزی‌ها و اهدافشان مبنی بر تسویه حساب به این اقدام روی آوردند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات جنوب یمن گفت: عربستان و امارات اکنون مانند مزدورانشان در تنگنا قرار گرفته اند. به اصطلاح «دولت قانونی» چیزی جز دولتی ظاهری نیست و رئیس جمهور آن در این کشور حضور ندارد و فقط گاهی به این منطقه سفر می‌کند. منصور هادی فقط با اجازه امارات می‌تواند وارد عدن شود. کشور‌های متجاوز می‌دانند اوضاع در عدن نگران کننده است.

عبدالملک بدرالدین افزود: گروه‌های مرتبط به کشور‌های متجاوز باید از سیاست فریبکاری دست بردارند، زیرا منافع حقیقی کشور ما در استقلال آن نهفته است. از مزدوران می‌خواهیم در محاسبات خود بازنگری کنند و از شورای انتقالی در عدن می‌خواهیم که از دستاورد‌های خود شاد نباشد.

رهبر انصارالله تاکید کرد شورای انتقالی در عدن استقلال ندارد و صرفا ابزاری برای بیگانگان است.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن همچنین گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص محکومیت تجاوزگری علیه یمن واضح و روشن است. ایران با ملت یمن و ملت عراق علیه تجاوزگری از زمان اشغالگری آمریکا تا زمان حملات داعش در همبستگی بوده است. طرف ایرانی به دیگران احترام می‌گذارد و روابطش با آن‌ها بر اساس دستور نیست. ما امروز از ایران دستور نمی‌گیریم و پاسخ ما به تجاوزگری تصمیمی حاکمیتی و قانونی است.

او تاکید کرد سفر هیئت یمنی به ایران با هدف گسترش روابط بین دو کشور در سطح بلندپایه انجام شد.

دبیرکل جنبش انصارالله همچنین گفت: مواضع حزب الله در همبستگی با یمن مواضعی است که کشور‌های عربی مواضعی مانند آن ندارند. به کشور‌های عربی و اسلامی توصیه می‌کنیم روابط رسمی و دیپلماتیک خود را با ملت یمن ازسربگیرند.

او اسرائیل را به منزله خطری برای همه امت اسلامی دانست و افزود باید با فریب خوردگان ارتباط برقرار کرد تا به آغوش وطن بازگردند.

عبدالملک بدرالدین در ادامه گفت: مواضع حزب الله در همبستگی با یمن مواضعی است که کشور‌های عربی مواضعی مانند آن ندارند. به کشور‌های عربی و اسلامی توصیه می‌کنیم روابط رسمی و دیپلماتیک خود را با ملت یمن ازسربگیرند.

انتهای پیام/

­

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
با سلام. ایران باید در داخل کشور خودش به اعراب مثل امارات عربستان قطر و... اجازه کشت فراسرزمینی بدهد تا این کشورها از لحاظ منابع غذایی دیگر به آمریکا وابسته نباشند باید آنها را از لحاظ غذایی نیز امنیت ببخشیم مثل وسایل نظامی. آنها امکان کشاورزی چندانی در کشورشان ندارند . با این کار می توانیم در داخل کشور خودمان نیز ایجاد اشتغال کنیم. واز طرفی لزومی ندارد زمینهای دولتی را پخش و پلا کنیم. زیر نظر و نظارت دولت می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
افرین بهترین اخطار هم بود به امارات
Netherlands
مجید حاجی ابادی
۰۲:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
انصارلله وایران هرچه سریعتر باید به فکر جانشین برای حکومت ال سعود در عربستان باشند وبرای اینکه عربستان دچار هرج ومرج نشه کشورهای دیگه مثل ترکیه مصر وقطر را در اداره ومسولیت اداره عربستان بدون ال سعود سهیم کنه تا از فشار بار اداره عربستان کاسته شود بعد از اون این کار باعث جلوگیری از ایجاد جبهات مخلف در برابر دول اسلامی میشه السعود که ریشش کنده بشه هشاد درصد مشکلات جولمع وکشورهای اسلامی رفع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
ایول ایول ایول داش رسول ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
چرا این حمله بازتاب نداشته از سوی منابع خبری غرب و چرا میزان خسارت معلوم نیست
عربستان چی موضعی داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
درود خدا بر شما که خواب رااز چشمان دشمنان بی دین وکافرگرفته اید. شیر این گاو شیرده را بخشکانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
خدا حفظت کنه. انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
شیرِ گاو شیردهی که آمریکایی‌ها آن را می‌دوشند، روزی خشک خواهد شد.
آخرین اخبار