رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

طرح برخورد با کامیون های حامل اضافه تناژ در ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : طرح برخورد با کامیون های حامل اضافه بار(اضافه تناژ) از امروز در دستور کار این پلیس قرار می گیرد .

طرح برخورد با کامیون های حامل اضافه تناژ در ایلامسرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:حمل بار‌های اضافی خارج از ظرفیت تعیین شده در کارت وسیله نقلیه علاوه بر خطر ناشی از بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای موجب آسیب رساندن به راه‌ها، ابنیه و همچنین پل‌ها می‌شود.

او افزود: علت اصلی و خرابی جاده ها، اضافه تناژ بالای کامیون ها است که بیشتر بار آنها مصالح ساختمانی شن و ماسه است و رانندگان بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات حمل بار در جاده‌ها رفت و آمد می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: ترک‌های طولی و عرضی و چاله چوله‌های فراوان از مهمترین نشانه‌های خرابی جاده‌ها به شمار می‌رود که زیر فشار‌های ناشی از بار اضافی بیش از حد خودرو‌ها پدید می‌آید و به فراوانی قابل مشاهده است.

رئیس پلیس راه استان گفت: فشار‌های ناشی از بار‌های اضافی بر وسایل نقلیه باعث می‌شود که قطعات خودرو و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد دچار فرسودگی شده و باعث بروز نقص فنی و در نتیجه عامل وقوع تصادفات شود.

همتی زاده تصریح کرد: ماموران پلیس راه استان از امروز در صورت مشاهده چنین خودرو‌هایی بدون اغماض پس از اعمال قانون، راننده را برای سیر مراحل قانونی به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/با

اضافه تناژ بالای کامیون ها علت اصلی و خرابی جاده ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.