افزایش سه برابری توریست درمانی در استان کرمانشاه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رشد سه برابری توریست درمانی در استان خبر داد و گفت: ظرفیت‌های طبیعی و پزشکی بسیاری برای توسعه صنعت گردشگری سلامت در کرمانشاه وجود دارد.

افزایش سه برابری توریست درمانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در حوزه گردشگری پزشکی ۹ بیمارستان داری مجوز  IPD در استان وجود دارد و چند اقامتگاه و هتل مناسب نیز در این رابطه تاسیس شده است.

وی افزود: یکی دیگر از کار‌هایی که در این حوزه انجام داده‌ایم تعرفه‌گذاری برای شرکت‌های تسهیل‌گر است و بر این اساس حدود ۱۰ درصد از هزینه‌ای که بیمار می‌پردازد به این شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در سال ۹۷ آمار رشد توریست سلامت نسبت به سال ۹۶، سه برابر شده است که این یعنی خدمات خوبی را در حوزه درمان و امور پزشکی ارائه می‌دهیم.

 روشنی بیان کرد: در بحث غربالگری بیماران در کشور عراق دچار ضعف هستیم و علت آن عدم اجازه تاسیس درمانگاه برای ویزیت بیماران در این کشور است.

وی گفت: بیماران بدون هماهنگی قبلی و از طریق افراد یا شرکت‌ها به منظور درمان به کشور می‌آیند، اما گاهی پس از معاینه و ویزیت می‌توجه می‌شویم که بیماری اشتباه تشخیص داده شده و حتی بیمار میتوانسته در کشور خود هم درمان شود.

انتهای پیام/ز

 

در حوزه گردشگری پزشکی ۹ بیمارستان داری مجوز  IPD در استان وجود دارد

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار