دانستنی‌های تحصیلی؛

خطرات استفاده از دارو‌های ضد استرس/ تأثیر مثبت خواب بر یادگیری/ معرفی ابزاری که زمان را نگه می‌دارد

میزان به یاد آوردن مطالب درسی در افرادی که شب‌های امتحان کم می‌خوابند، ۴۰درصد کمتر از افرادی است که استراحت کافی داشته‌اند.

بخوابید تا یاد بگیرید/ ابزاری برای جلوگیری از حدر رفت زمان/ خطر استفاده از دارو‌های ضد استرسبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان اخبار آموزشی، امروز از تاثیر شگفت انگیز خواب بر یادگیری خواهیم گفت و اینکه چرا بازخوانی بخش‌هایی از کتاب را فراموش می‌کنیم.
 

با این جدول جالب از زمان‌های هدر رفته استفاده کنید

جدول زمانی یکی از پرکاربردترین ابزارهای تحصیلی است که به داوطلبان کمک می‌‎کند طبق ساعات قابل استفاده در شبانه روز برای مطالعه پیدا کنند؛ در این جدول، افراد باید خانه‌هایی را برای ساعاتی که در مدرسه، کلاس های کمکی و غیره اختصاص دهند. باید ساعات وعده‌های غذایی، خواب و استراحت در این جدول مشخص باشد. زمانی که تمام وقت‌های پُر و زمان‌های آزاد فرد مشخص شد، می‌تواند برای خود برنامه ریزی کند. باید به مرور زمان زمان آزاد را به مطالعه اختصاص دهید.
 

بخوابید تا یاد بگیرید/ ابزاری برای جلوگیری از حدر رفت زمان/ خطر استفاده از دارو‌های ضد استرس
تاثیر شگفت انگیز خواب بر یادگیری

خواب پس از مطالعه، سبب تثبیت مطالعه می‌شود؛ بهتر است پس از مطالعه مقداری استراحت کنید؛ این استراحت باعث می‌شود مطالب به صورت طولانی مدت در ذهن و حافظه قرار بگیرند و به سرعت فراموش نشوند، مغز انسان برای به یاد آوردن مطالب نیاز به استراحت کافی دارد.بررسی ها نشان می دهند میزان به یاد آوردن مطالب درسی در افرادی که  شب‌های امتحان کم می‌خوابند و یا اصلا استراحت نمی‌کنند،  حدود ۴۰درصد کمتر از  افرادی است که استراحت کافی داشته‌اند.
 
بخوابید تا یاد بگیرید/ ابزاری برای جلوگیری از حدر رفت زمان/ خطر استفاده از دارو‌های ضد استرس

پای صفحات کم اهمیت زمان از دست ندهید

وقتی زمانتان محدود است، بازخوانی بخش هایی از کتاب را با شک و تردید به خاطر می آورید. گام دوم در مطالعه است پس با پرداختن به آن خودتان را از برنامه اصلی عقب نندازید. درست است که باید با ترس هایتان رو به رو شوید و قبل از آنکه سر جلسه امتحان حاضر شوید، ترس هایتان را با مطالعه بخش های مبهم از بین ببرید اما نباید این موضوع شما را از مطالعه بخش‌های مهم دور کند.
 
بخوابید تا یاد بگیرید/ ابزاری برای جلوگیری از حدر رفت زمان/ خطر استفاده از دارو‌های ضد استرس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار