معاونت غذا و داروی خراسان جنوبی گفت: افراد در صورت مصرف اقلام دارویی با عارضه‌ای مواجه شدند می‌توانند شخصا به شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

معاونت غذا و داروی استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: گزارش‌های مردمی در این زمینه می‌تواند به سیستم وزارت بهداشت در تهیه و تولید اقلام دارویی و بررسی منابع تهیه کننده آن کمک کند.

او افزود: با وجود بررسی‌های روزمره چنانچه عارضه یک دارو شدید باشد یا در صورت کمبود دارو و شکایت از داروخانه‌ها همشهریان و جامعه پزشکی می‌توانند گزارش گر آن باشند.

ناصری  با بیان اینکه راحت‌ترین مسیر برای ارتباط با کارشناسان تماس با شماره ۱۹۰ یا ۱۴۹۰ است گفت: کارشناسان این حوزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۲ شب همان روز پاسخگو خواهند بود.

او ادامه داد: کارشناسان حوزه غذا و دارو سوالات مطرح شده از جانب بیمار را بررسی می‌کنند و شماره تلفن بیمار در صورت نداشتن اطلاعات تخصصی دریافت می‌شود و خود کارشناسان در اسرع وقت دارو را در اختیار بیمار قرارمی دهند.

ناصری در خصوص کمبود اقلام دارویی گفت: با تدابیر وزارت بهداشت و توجهات علوم پزشکی تامین دارو موفقیت آمیز بوده و تعداد اقلام کمبودی انگشت شمار است.

معاونت غذا و داروی استان ادامه داد: در صورت کمبود اقلام دارویی در خواست شده در سطح استان، کارشناسان از خارج استان و از طریق مسیر‌های مبادله‌ای و مکاتبه‌ای دارو را تهیه و در اختیار بیمار قرار می‌دهند.

انتهای پیام / ط ا

تأمین اقلام کمبود دارویی در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.