اختصاص بیش از ۱۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض به قنوات نطنز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی جهت مرمت و بازسازی قنوات شهرستان تخصیص یافته و هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز اظهار کرد: در طول دو سال اخیر- تا پایان تیر ماه ۱۳۹۸- از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی برای مرمت و بازسازی قنوات شهرستان تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز افزود: از این رو عملیات بازسازی تعدادی از قنوات به پایان رسیده و لایروبی بعضی دیگر نیز در حال انجام است.

بادی اضافه کرد: این اعتبارات در بیش از ۶۰ رشته از قنوات با انجام عملیات ریزش برداری –نصب گوم و کول و لایروبی- به منظور تحکیم قنوات و همچنین افزایش آبدهی آن‌ها هزینه شده است.

او گفت: در نتیجه بارندگی‌های امسال و جاری شدن سیل در رودخانه‌های فصلی اکثر قنوات در بخش مرکزی با افزایش آبدهی روبه رو شده به طوری که بعضی از قنوات خشک شده در اثر خشکسالی چند سال اخیر دوباره در چرخه فعالیت بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ادامه داد: این منابع ارزشمند آبی نباید به راحتی از دسترس خارج شود و با مدیریت و مشارکت بهره برداران و همراهی دستگا‌های ذی ربط و اجرای طرح‌های زیرساختی نسبت به حفظ آن اقدام شود.

انتهای پیام/م

 

مرمت وبازسازی قنوان شهرستان نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.