نصب سامانه توزین در حال حرکت در گردنه زینل

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت:نخستین سامانه توزین در حال حرکت در محور گردنه زینل با هزینه ۱۳ میلیارد ریال در حال نصب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید طهماسبی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: نخستین دستگاه سیستم توزین در حال حرکت این محور با هزینه ۱۳ میلیارد ریال خریداری و به عنوان اصلی‌ترین محل تخلیه نخاله به صورت قانونی در حال نصب است.

مجید طهماسبی بااشاره به لزوم ساماندهی تردد خودرو‌های حامل خاک و نخاله ساختمانی در این محور که تا هفت هزار تن در روز گزارش شده است افزود: سامانه توزین در حال حرکت به صورت هوشمند و بدون نیاز به اپراتور علاوه بر اندازه‌گیری بار محوری و کل، کنترل مجوز‌های قانونی از جمله بارنامه و پروانه فعالیت و اشتغال خودروها، تخلفات صورت پذیرفته را در سرور مرکزی برای خودرو ثبت کرده و دریافت عوارض ناشی از خسارت به زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

او گفت: برای کنترل گسترده در شهر و دیگر مبادی ورود و خروج تخلیه خاک و نخاله سه دستگاه توزین سیار نیز با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فراهم و در اختیار گشت‌های مشترک سازمان پلیس راهور قرار گرفته است.

مجید طهماسبی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در حوزه کنترل تردد ناوگان حمل بار درون شهری مبحث اضافه تناژ خودرو‌های باربر است گفت: پارسال حدود ۶۰ میلیارد ریال برای روسازی، آسفالت و زیرسازی معابر شهر هزینه شده و با احتساب اختصاص ۳۰ درصد این مبلغ برای اضافه تناژ خودروها، پارسال حدود ۲۰ میلیارد ریال در این حوزه خسارت وارد شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه آسیب دیگر اضافه تناژ کاهش فرمان پذیری و ضعف عملکرد در سیستم ترمز خودرو‌ها است گفت: با توجه به فرسودگی قالب خودرو‌های حمل بار مبحث اضافه تناژ بار به شدت ایمنی تردد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

نصب نخستین دستگاه سیستم توزین در حال حرکت در گردنه زینل 

برچسب ها: حمل و نقل ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.