لاریجانی در مراسم افتتاح ساختمان اداری و کمیسیون‌های مجلس:

۳۰ واحد پراکنده اداری مجلس در ساختمان جدید تجمیع می‌شوند/ تبدیل ساختمان مشروطه به موزه

رئیس مجلس گفت: بخش‌های اداری مجلس در ۳۰ نقطه پراکنده است که این وضعیت به لحاظ هزینه‌ای و حفاظتی، مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، اما اکنون با اجرای طرح جدید همه آن‌ها در یک مکان مستقر می‌شوند.


۳۰ واحد پراکنده اداری مجلس در ساختمان جدید تجمیع می‌شوند/ تبدیل ساختمان مشروطه به موزهبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی امروز (دوشنبه ۲۸ مرداد) در مراسم افتتاح ساختمان شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری (ساختمان اداری و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی) ضمن تبریک عید سعید غدیر، اظهار داشت: عید سعید غدیر، عیدالله اکبر نام دارد و در نُصوص اسلامی عید غدیر را هم وزن شب قدر دانسته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش اعضای هیات رئیسه سه دوره اخیر مجلس که پشتیبان احداث ساختمان جدید اداری و کمیسیون‌های مجلس بوده‌اند، بیان کرد: یکی از مشکلات کار پارلمان، پراکندگی بخش‌های مختلف قوه مقننه بود. به عنوان نمونه، مرکز پژوهش‌های مجلس که مستمراً باید در دسترس نمایندگان مجلس باشد و پشتوانه فکری قوه مقننه است با مجلس فاصله دارد و در دسترس نیست. در پروژه جدید، مجلس تصمیم گرفت تا مرکز پژوهش‌ها نیز در ساختمان اداری و کمیسیون‌ها مستقر شود.

بیشتر بخوانید: ابلاغ سه قانون مصوب مجلس به دولت

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس سابقه‌‎ای یکصدساله داشته و آثار، یادداشت‌ها و نفایس مهمی از ابتدای مشروطه تاکنون جزء اسناد موزه و کتابخانه مجلس است، افزود: ساختمان موزه و کتابخانه مجلس فرسوده است و محل نگهداری کتب نفیس خطی و اسناد تاریخی، استاندارد نیست؛ بنابراین مکانی با ویژگی‌های مهندسی متناسب برای نگهداری کتب خطی و اسناد مجلس در نظر گرفته شد تا برای سالیان طولانی این سرمایه‌ها باقی بماند.

وی افزود: تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.

لاریجانی با بیان اینکه برای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مکان ویژه‌ای در ساختمان جدید احداث شده است و ضمن تشکر از کارگران و مهندسانی که با دقت کافی و علاقه برای احداث ساختمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند، افزود: امیدوارم این مرکز، کار قانونگذاری را تسهیل کند.

انتهای پیام/

حضور علی لاریجانی در در مراسم افتتاح ساختمان شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار