کتابی که از اسرار عید غدیر رمزگشایی می کند

«اسرار غدیر» کتابی است که واقعه غدیر را تحلیل و رمز گشایی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان است که به عیدالله الاکبر معروف و در تقویم قمری ۱۸ ذوالحجه نام گذاری شده است. حضرت محمد (ص) با حدیث (مَن کُنتُ مولاه فَهذا علیّ مولاه أللهم والِ من والاه و عادِ من عاداه) جانشینی حضرت علی (ع) را برای تمامی مسلمانان اعلام و تمام کرد.

مسلمانان شیعه برعکس مسلمانان سنی هرساله به همین مناسبت و بر طبق سنت قدیمی این روز با شکوه را در مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا جشن  می‌گیرند.

کتابی که از اسرار عید غدیر رمزگشایی می کند

محمد باقر انصاری نویسنده کتاب «اسرار غدیر» درباره محتوا و مضمون این کتاب گفت: کتاب «اسرار غدیر» اولین کتاب نوشته شده بنده در خصوص عید غدیر خم است.

وی افزود: از نظر محتوایی کتاب «اسرار غدیر» به دو بخش تقسیم می‌شود؛ که بخش های اولیه آن دو جهت گیری مهم مربوط به داستان کامل غدیر یعنی تمام اطلاعات جامع و کامل درباره رخداد غدیر است.

این نویسنده تصریح کرد: بنده داستان غدیر را با بررسی نسخه‌های اصلی آن به زیر ذره بین تحلیل برای فهم هر چه بیشتر واقعیت‌های آن با نکته سنجی و آمار گیری بردم.

وی افزود: توطئه‌های دشمنان و منافقان داخلی و خارجی در زمان انجام رسالت پیامبر اکرم (ص) در عید غدیر را جمع آوری و در کتاب «اسرار غدیر» نوشتم.

انصاری ادامه داد: در خصوص بخش دومیه کتاب اسرار غدیر چند سال بعد از نوشتن کتاب، ترجیح دادم تا ضمیمه‌ای به عنوان پرونده باز غدیر تا قیامت، یعنی آمار داستان ها، بحث‌ها و اتمام حجت‌هایی که در غدیر اتفاق افتاد را به کتاب اضافه کنم.

این نویسنده با اشاره به هدفش از نوشتن کتاب «اسرار غدیر» بیان کرد: شخصی به بنده پیشنهاد نوشتن کتابی درباره عید غدیر را داد که با میل باطنی و قبول پیشنهاد، نگاهی به احادیث پیامبر اکرم (ص) برای نوشتن کتاب تخصصی و خوب انداختم.

انصاری ادامه داد: با نگاه کردن به احادیث پیامبر اکرم (ص) متوجه سه اصل شدم؛ اول غدیر ۳ روز بوده است نه یک روز، دوم اینکه وقتی پیامبر از مدینه برای حج به سمت مکه راه افتاد برنامه‌ای برای اعلان ولایت در پشت حج اعلام شده بود و سومین مسئله  اینکه خطبه غدیر ۲۰ صفحه مطلب دارد.

وی افزود: با مشاهده اطلاعات در خصوص غدیر متوجه شدم که کتابی که می‌خواهم درباره غدیر بنویسم باید از ریشه قوی و دارای اطلاعات کامل و جامع از زمان رویداد باشد و بر ذهن مخاطب تاثیر مثبت و مفیدی بگذارد.

انصاری تصریح کرد: خواندن احادیث پیامبر و تحقیقات زیاد در خصوص عید غدیر به بنده فهماند که مراسم تدارک برای معرفی جانشینی حضرت علی (ع) به جای پیامبر اکرم (ص) تقریبا یک ماهی طول کشیده است.

این نویسنده درباره کمک برای نوشتن کتاب «اسرار غدیر» گفت: بنده برای نوشتن این کتاب برای رفع ابهام مخاطبان، از اساتید بسیار بزرگی مشورت و کمک گرفتم تا افراد، کتاب خوبی را برای خواندن و بالابردن اطلاعات خود در زمینه اسرار غدیر انتخاب کنند.

انصاری با اشاره به رضایتش از نوشتن کتاب «اسرار غدیر» بیان کرد: بنده قبل از هر مخاطبی به اطلاعات و شواهدی رسیدم که باعث بالارفتن اعتقاداتم در زمینه عید غدیر شد و به شدت از نوشتن چنین کتابی رضایت کامل را داشتم.

وی  بیان کرد: بنده به مخاطب در خصوص خواندن کتاب «اسرار غدیر» به علت کامل بودن مفاهیم واقعه غدیر خم، تاکید زیادی دارم.

انتهای پیام/

«اسرار غدیر» تحلیل واقعه غدیر است

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.