حجة الوداع در ایرانشهر بازسازی شد

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: ۴۰۰ نفر از هنرمندان شیعه و سنی این شهرستان واقعه حجة‌الوداع و غدیرخم را در ایرانشهر بازسازی و اجرا کردند.

حجة الوداع در ایرانشهر بازسازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  واقعه غدیرخم از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هنگام بازگشت از حجة‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم هجرت در مکانی به نام غدیرخم، حضرت علی (ع) را به عنوان، ولی و جانشین خود معرفی کردند.

فرمانده سپاه ایرانشهر گفت: امروز نمایشی از نبوت تا امامت به همت ۴۰۰ نفر از هنرمندان شیعه و سنی ایرانشهر در زمینی به گستره بیش از ۲۵ هزار مترمربع اجرا شد.

سرهنگ پاسدار حسین پودینه با بیان اینکه این سومین سال متوالی است که واقعه حجة‌الوداع در ایرانشهر اجرا می‌شود افزود: موضوع واقعه غدیرخم با اعتقادات مردم عجین شده است و باید با اجرای این گونه نمایش‌ها فرهنگ غدیر را نسل به نسل به جوانان و نوجوانان انتقال داد.

او اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه ابتدا تبیین حجی است که پیامبر اعظم (ص) در آن زمان انجام دادند و تفاوت‌هایی که حج پیامبر از لحاظ سادگی و معنوی با حج امروزی دارد و تبیین واقعه تاریخی غدیرخم به عنوان یکی از وقایع عظیم و بزرگ جهان اسلام دومین هدف این برنامه است.

فرمانده سپاه ایرانشهر گفت: بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر امسال از نمایش حجة‌الوداع در این شهرستان دیدن کردند.

انتهای پیام/ع

 واقعه غدیرخم از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار