سردار کمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

سربازان یگان‌های رزمی در اولویت برنامه‌های مهارت آموزی نیروهای مسلح/ ۲۰۰ هزار سرباز امسال امدادگر می‌شوند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، درباره ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به سربازان در دوران خدمت وظیفه توضیحاتی داد.

سربازان یگان‌های رزمی در اولویت برنامه‌های مهارت آموزی نیروهای مسلح/ ۲۰۰ هزار سرباز امسال امدادگر می‌شوندسردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه ناعادلانه آموزش مهارتی به سربازان، اظهار کرد: چند هزار مرکز آموزشی در سطح کشور داریم که در حال انجام مأموریت در حوزه نیرو‌های مسلح هستند و طبیعی است که تعدادی از این مراکز در استان‌ها و در دسترس باشند.

سردار کمالی با بیان اینکه اولویت ما برای ارائه آموزش به سربازان، یگان‌های رزمی هستند، بیان کرد: بخشی از مراکز در یگان‌های عمده به صورت تیپ، ارگان، هنگ و تجمعی هستند و بخشی هم در مناطق محروم، امنیتی و مرز‌ها قرار دارند.

او افزود: مرحله اول مهارت‌آموزی در سال ۹۶ اجرا شد و به نتیجه رسیدیم که سربازانی که در ستادها آموزش می‌بینند، مزایای بیشتری نسبت به سایر سربازان در اختیارشان قرار دارد، به همین دلیل برنامه ریزی کردیم تا سربازان یگان‌های رزمی را در اولویت آموزشی خود قرار دهیم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تعدادی از سربازان به دلیل دوری راه، نبود امکانات و آموزشگاه‌ و مربی گله‌مند هستند، ادامه داد: موضوع سربازی یک نوع مهارت آموزی و توانمندسازی در ابعاد مختلف است.

سردار کمالی با اشاره به ابعاد دفاعی و امنیتی سربازی گفت: فردی که دوره خدمت سربازی را سپری می‌کند، نه تنها با نحوه بکارگیری سلاح و انجام فعالیت بر روی زمین آشنا می‌شود، بلکه راه‌های حفاظت از جان خود و اطرافیانش را در مواقع بحرانی و بروز حوادث یاد می‌گیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت برخی از فعالیت‌های فردی در دوران سربازی افزود: سربازان با انجام این فعالیت‌ها، نظم، انضباط، زندگی در شرایط سخت و همچنین تعامل با دیگران را یاد می‌گیرند و این تعامل از مزایای سربازی است.

او با اشاره به توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان بیان کرد: در سال‌های گذشته ما بیشتر به بُعد امنیتی و دفاعی پرداختیم، اما از سال ۹۶ تصمیم گرفته شد که از ظرفیت‌های سربازی استفاده بیشتری کنیم و موضوع توانمندسازی و مهارت آموزی در ابعاد مختلف مد نظر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: ابلاغ نقشه راه ۵ ساله برای مهارت آموزی سربازان/ آموزش‌های ۳۰ ساعته امداد و نجات به سربازان


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه توانمندسازی و مهارت آموزی به دو دسته تقسیم می‌شود، تصریح کرد: یکی از این موارد، توانمندسازی عمومی مانند امداد و نجات است که براساس آن مقرر شده امسال به ۲۰۰ هزار نفر از سربازان حداقل ۳۰ ساعت مهارت امداد و نجات آموزش داده شود تا در زمان وقوع سیل، آتش سوزی و سایر حوادث بتوانند به خود و خانواده‌اشان کمک کنند.

سردار کمالی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های سبک زندگی به سربازان گفت: برخی از جوانان ما در زمینه مهارت‌های زندگی مشکلاتی دارند، به همین منظور برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای ارائه مهارت‌هایی در زمینه فضای مجازی، اینترنت و امور مالی با استفاده از اساتید مجرب انجام شده است.

او درباره آموزش مهارت‌های مربوط به اشتغال افزود:  در سال اول اجرای این طرح مقرر شده بود که به ۱۰۰ هزار نفر مهارت‌های اشتغالزایی آموزش داده شود که توانستیم این میزان را به ۱۰۳ هزار نفر افزایش دهیم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سال دوم اجرای این طرح گفت: در سال ۹۷ توانستیم به ۱۶۴ هزار نفر از سربازان مهارت‌های مربوط به اشتغال را آموزش دهیم و امسال این عدد به ۲۰۰ هزار نفر رسید.

سردار کمالی با تأکید بر اینکه باید بعد از پایان خدمت سربازی افراد دارای مهارت را رصد کنیم تا منجر به اشتغال آن‌ها شود، تصریح کرد: بر اساس نقشه راه نیروهای مسلح تا سال ۱۴۰۱، خروجی سربازان ما بعد از سربازی قرار است این باشد که ۱۰۰ درصدشان مهارت یافته باشند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از مهارت‌آموزی سربازان در سال ۹۸

برچسب ها: سربازی ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام ،سردار بزرگوار تو را خدا جواب من بدهید،ایا امکان انتقال سرباز از ارتش به سپاه وجود دارد؟
آخرین اخبار