سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: تولد بره‌هایی با ۷۵ درصد خلوص ژنتیکی نژاد رومانوف روس در نهاوند با موفقیت انجام شد.

بره‌های ژنتیکی نژاد رومانوف در نهاوند متولد شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، علی کمالی نژاد سرپرست جهادکشاورزی نهاوند اظهار داشت: طرح آمیخته گری نژاد گوسفند مهربان با نژاد رومانوف روسی در قالب تلقیح مصنوعی باروش لاپروسکوپی پارسال بر روی ۳۵۰ رأس از گوسفندان دو واحد صنعتی انجام گرفت.

او افزود: این طرح برای نخستین بار در سطح استان در نهاوند اجرا شده که در حال حاضر با پیشرفت این طرح در سال دوم بره‌هایی با۷۵ درصد خلوص ژنتیکی نژاد رومانوف متولد شده اند که امیدواریم در سال دوم با اجرای منظم طرح بره‌های با ۱۰۰ درصد خلوص ژنتیکی متولد شوند.

کمالی نژاد گفت: این طرح با استفاده از اسپرم منجمد نژاد رومانوف با هدف اصلاح نژاد گله‌های گوسفند ایرانی صورت می‌گیرد که با اجرای موفق، بهروری گوسفندان به شکل دوقلو و چندقلویی افزایش یافته و می‌توان با نگهداری میش‌های کمتر بره‌های بیشتری تولید کرد.

او افزود: با پیشرفت طرح و افزایش تجربه بهره برداران این طرح ۱۰۰ رأس بره متولد شده در سالجاری به میزان بسیار بالاتری در سال آینده برسد و شهرستان نهاوند کماکان به عنوان شهرستان پیشرو در طرح لاپراسکوپی در استان مطرح بماند.

انتهای پیام/م

تولد گوسفند خارجی در داخل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.