دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد:

دستگاه‌های دولتی تسهیلگر حضور مردم در اربعین هستند

دبیر ستاد اربعین حسینی استان یزد گفت: دستگاه‌های دولتی تسهیلگر مردم در اربعین هستند تا با آسودگی خیال در این مراسم حضور یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد صادق طهماسبی دبیر ستاد اربعین حسینی استان مهم‌ترین اصل در برگزاری مراسم اربعین حسینی را مردم محوری دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی نقش تسهیلگر و هماهنگ‌کننده را خواهند داشت تا مردم با آسودگی خیال در این مراسم حضور یابند.

طهماسبی اظهار کرد: با توجه به توافقات ایران و عراق نسبت به ارائه تسهیلات در صدور ویزای اربعین، امسال مطمئناً با افزایش چشمگیری در تعداد زائران مواجه خواهیم شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان همگرایی ادیان الهی، انسجام مذاهب و ارتقای اخلاق و آداب اسلامی را از آثار برگزاری راهپیمایی اربعین دانست و گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در خلیج‌فارس و تحرکات سیاسی، اقتصادی و... دشمن، باید تهدیدات، چالش‌ها و مسائل امنیتی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم.

او ادامه داد: با توجه به گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی و خصومت دشمنان ایران در زمان‌ها و بخش‌های مختلف، روحیه تمسک جویی مردم به مکتب اهل‌بیت (ع) و برگزاری پرشور و حماسه‌ساز مراسم اربعین حسینی از وجوه استراتژیک در مواجه با دشمنان است.

طهماسبی خواستار رعایت ارزش‌ها و سنت‌های دولت و ملت عراق شد و افزود: رعایت ارزش‌ها و سنت‌های مردم عراق در مراسم اربعین مورد توجه بوده و با حضور مستمر و آموزش‌های روحانیون در کاروان‌ها نسبت به این مسئله اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ غ

دستگاه‌های دولتی نقش تسهیلگر و هماهنگ‌کننده مردم در اربعین را دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.