بومی سازی ۶ مدل تجهیزات پزشکی توسط محققان شیرازی / خودباوری و پیشروی از رونق تولید تا صادرات

با بومی سازی ۶ وسیله پزشکی توسط محققان شیرازی کشور به واردات این دستگاه‌ها بی نیاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان شیراز گفت: محققان این شرکت موفق شدندشش وسیله مورد نیاز پرشکی را طراحی و تولید کنند.

اسکندری افزود: نخستین دستگاه اکوکاردیو گرافی سیار است که در آمبولانس نصب می‌شود و هنگام اعزام بیمار، از او نوار قلب می‌گیرد و به مراکز درمانی و پزشک معالج ارسال می‌کند.

او گفت: دستگاه دیگر دستگاه نوار قلب دوازده کانال ویژه بخش‌های icu و ccu که به پزشک در تشخیص بیماری قلبی کمک می‌کند و به صورت اتوماسیون همه بخش‌ها می‌توانند همزمان نوار قلب بیمار را چک کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه هموروپی دیگر دستگاه طراحی شده است که از درد و خونریزی‌های روش‌های قدیم جلوگیری می‌کند و زمان عمل را ده تا سی دقیقه کاهش می‌دهد به گونه‌ای که مریض بعد از عمل می‌تواند به کار روز مره خود ادامه دهد.

اسکندری با بیان این که دستگاه چست الکترود، نچار قلب هم توسط محققان این شرکت بومی سازی شده است افزود: این محصول تا پیش از این از کشور چین وارد می‌شد و حالا با تولید روزانه سی هزار عدد نیاز کشور را به طور کامل رفع می‌کند.

او تصریح کرد: نسل جدید تیغ‌های جراحی به نام الکترو کتر و گران پد هم در این شرکت بومی سازی شد و به تولید انبوه رسید که از خونریزی جلوگیری و باعث انعقاد خون خون می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این تجهیزات با به روزترین استاندارد‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده است و در این شرکت ماهانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعات پزشکی تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخل زمینه صادرات آن‌ها هم فراهم شده است.

منبع: صدا وسیما
انتهای پیام/م

طراحی و تولید شش وسیله مورد نیاز پرشکی توسط مهندسان شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار