دبیرکل سازمان ملل متحد جامعه بین‌المللی را به همکاری برای مبارزه با نفرت‌پراکنی دینی فراخواند.

گوترش خواستار مبارزه با نفرت‌پراکنی دینی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ­آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی به مناسبت روز جهانی یادبود جامعه قربانیان خشونت‌های مذهبی، جامعه بین المللی را به همکاری برای مبارزه با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و دیگر گروه‌های دینی فراخواند.

گوترش با اشاره به افزایش حملات علیه افراد و گروه‌های مختلف در سراسر جهان اعلام کرد: روز بین المللی یادبود قربانیان خشونت‌های مذهبی فرصتی است تا با همکاری برای جلوگیری از بروز حملات و محاکمه عوامل خشونت‌ها، حمایت خود را از قربانیان نشان دهیم.

گوترش از مردم سراسر جهان خواست تا در برابر آن‌هایی که به دروغ و با بدخواهی برای ساختن باور‌های غلط از دین سوء استفاده و بذر تفرقه و بیم و نفرت را پراکنده می‌کنند، مقاومت کنند.

میشل باشلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در پیامی ویدیویی از ژنو در یک نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل به مناسبت این روز اعلام کرد: به رغم پیشرفت‌های زیادی که در این حوزه به دست آمده، من هنوز هم در رابطه با تشدید بیگانه هراسی، نژاد پرستی، و ... به شدت احساس نگرانی می‌کنم. اگر نتوانیم تنوع را بپذیریم ... هیچ صلحی در جهان برقرار نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
چه عجب سازمان مللم يه کلمه حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
تنها چيزي كه تو قضاوت تاثيري نداره دينه چون حق الناس ربطي به دين طرف نداره
آخرین اخبار