کد خبر: ۷۰۴۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

موزیک ویدئو به دلیل ترکیب تصویر و صوت تاثیر ویژه ای روی مخاطب دارد اما چند وقتی است بستری برای شهرت برخی خوانندگان و ترویج سوژه های زرد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، موزیک ویدئو موضوعی حرفه‌ای و جا افتاده در دنیاست؛ چراکه ترکیب تصویر و صوت با هم و بیان تاثیرگذار محتوای قطعه است. وقتی تصویر و صوت کنار هم قرار می‌گیرند، با ارائه مجموعه‌ای مشترک شاید بتوان تاثیرگذاری صوت یا تصویر را دو چندان کرد.

موزیک ویدئو یا موسیقی تصویر فرصتی است که معمولا خوانندگان تلاش می کنند از آن برای شهرت هر چه بیشتر خود استفاده کنند. ساخت یک موزیک ویدئو در تمام دنیا تبدیل به یک شاخه کاملا حرفه‌ای در موسیقی شده و حتی از خوانندگانی که چندان حرفه‌ای و شناخته شده نیستند، موزیک ویدیو وجود دارد.

سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

موزیک ویدئو موضوعی جا افتاده در دنیاست و جشنواره‌هایی مانند مایورکای اسپانیا بخشی با نام بهترین موزیک ویدئو را در فستیوالشان قرار داده اند.

راه عجیب یک شبه معروف شدن برخی خوانندگان

بسیاری که ثروتمند هستند و می‌خواهند مسیر خواننده شدن را یک شبه طی کنند، یکی از راه‌های ورودشان به عرصه موسیقی، همین موزیک ویدئو است. این افراد وقتی قطعات خود را در مجهز‌ترین و بهترین استودیو‌ها در دنیا ضبط می‌کنند، بی تردید تهیه یک تیم حرفه‌ای سینمایی، برای ساخت موزیک ویدیو کار سختی برایشان نیست. آن‌ها هم از این ترفند برای سر زبان افتادن اسمشان در میان مخاطبان هنر اول استفاده می‌کنند.

موزیک ویدئو راهش را در موسیقی ایران هم پیدا کرده است، راهی که شاید به درستی آغاز نشده و فقط عرصه‌ای برای خودنمایی است. استفاده از المان‌های صرفا سینمایی در موزیک ویدئو‌ها شاید همان راه نادرست در این عرصه است. بسیاری از موزیک ویدیو‌ها نمایانگر تصویر زیبا و باکیفیت هستند، اما منتقل کننده معنای اصلی داخل قطعه نیستند.

سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

حرکات آهسته که به خودی خود زیباست، در موزیک ویدئو‌ها آنقدر اغراق آمیز و بی اندازه استفاده می‌شوند، که سیر اثر را به هم می‌ریزند و در نهایت به مفهوم اصلی خدمتی نمی‌کنند.

بعضی موزیک ویدئو‌ها هم فقط نمایانگر جذابیت‌های بصریِ محیطی است که در آن تصویر برداری شده است؛ استفاده از طبیعت و جنگل برای موزیک ویدئو‌ها به تِم اصلی بسیاری از موزیک ویدئو‌ها تبدیل شده است البته که در این کار اشکالی وجود ندارد، اما باید این المان‌های بصری با چارچوب کلی قطعه موسیقی همخوانی داشته باشد.

نکته دیگر خودنمایی برخی خوانندگان است؛ نشان دادن حرکات یک خواننده و تصاویری که همگی چهره و استایل خواننده را به تصویر می‌کشد، دیگر تاثیر گذاری چندانی ندارد و حتی به دلیل زیاد بودن این نوع محصولات، جذابیت خود را حتی برای طرفداران آن هنرمند از دست داده است.

سوژه‌های زردی که به موزیک ویدئوها هم سرایت کرد

سرایت سوژه های زرد به موزیک ویدئوها

این روز‌ها در برخی از موزیک ویدئو‌ها شاهد موضوعات زرد هستیم؛ موضوعاتی که به عشق‌های مثلثی یا بحث های زن و شوهری ختم می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد خوانندگان به این سمت رفته‌اند که با این سبک‌های زرد به سمت فریب مخاطب بروند.

برای ساخت موزیک ویدئو باید این موضوع را در نظر داشت که تمامی المان‌های تصویر برای بیان بهتر محتوای قطعات است. موضوع اصلی در موزیک ویدئو استفاده از یک هنر تاثیر گذار برای بیان یک محتواست؛ بنابراین خودنمایی جایی در این کار ندارد. حتی ممکن است در موزیک ویدئو خود خواننده حضور نداشته باشد یا حتی یک موسیقی بی کلام در کنار تصاویر ارائه شود. به جای استفاده نابجا و گاه و بی گاه از این هنر باید از آن به عنوان یک فرصت همیشه در دسترس و تاثیرگذار استفاده کرد.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
وحید مالمیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
واقعا موزیک ویدیو های ساخته شده ایرانی اصلا ربطی به موضوع آهنگ نداره من خودم علاقه شدیدی به ساخت موزیک ویدیو دارم همیشه سعی می کنم موزیک ویدیو هایی که می سازم به موضوع آهنگ ربط داشته باشه
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر