کافی شاپ در خانه؛

بهترین دمنوش‌های گیاهی که خانم‌ها باید مصرف کنند

محقق و پژوهشگر گفت: روش‌های خانگی و کم هزینه‌ای برای درمان درد‌های مزمن خانم‌ها وجود دارد.

یونس حیدری محقق و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر دمنوش‌های خانگی بر تسکین دردهای قاعدگی اظهار کرد: گاهی اوقات خانم‌ها روند طبیعی عادت ماهانه خود را کاملا از دست می‌دهند که این موضوع به دلیل  استرس یا شوک‌های خاصی است؛ علاوه‌بر درمان‌های دارویی که برای رفع این مشکل وجود دارد، روش‌های خانگی و آسانی هم داریم که به داشتن یک عادت ماهانه منظم و به موقع بسیار کمک می‌کند.


بیشتربخوانید: پیاده روی بعد از شام چه تاثیراتی بر سلامتی دارد؟


او در ادامه درباره تاثیر انواع دمنوش‌ها برای تسکین دردهای قاعدگی بیان کرد: انواع تخم‌های گیاهی اعم از میخک، سرنجان، جز هندی، زنجبیل، آویشن، سیاه‌دانه، تخم پیاز، کباب چینی و تخم یونجه را می‌توان آسیاب و به طور مساوی  با آب یا عسل مخلوط کرد سپس یک قاشق چای‌خوری (سرخالی) از این مخلوط را  در ۳ وعده مصرف کرد.

مخلوطی از دمنوش‌های گیاهی

حیدری بیان کرد: ۱۰ گرم کرفس و تخم شنبلیله و ۵ گرم زنیان، تخم شوید و انیسون (گیاه تخم رازیانه را انیسون می‌گویند) را نیمکوب و مخلوط کرده سپس آن‌ها را ۴ قسمت کنید و هر قسمت را در دو لیوان آب جوش دم کنید؛ پس از صاف کردن صبح و عصر آن را بنوشید.

دمنوش های خانگی برای سلامت خانم ها

دمنوش عروس پشت پرده

این پژوهشگر طب سنتی گفت: یک مثقال کاکنج (عروس پشت پرده)، مریم نخودی و گل بومادران و آب را جوشانده، با مقداری شکر تفت داده و روزی ۳ استکان صبح، ظهر و شب میل کنید.

دمنوش های خانگی برای سلامت خانم ها


بیشتر بخوانید: التهاب عنبیه چیست؟


گیاه سداب

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: گیاه سداب، میوه یا گیاه رازیانه، شاهی تازه، جعفری تازه یا خشک، گزنه، گیاه گل گندم، بادرنج باوه، گیاه پنج انگشت، گل زعفران، بابونه، بومادران، نعنا و برگ سنا از گیاهان قاعده آور  بسیار خوب به شمار می‌روند.

دمنوش های خانگی برای سلامت خانم ها

رزماری و دارچین

او تاکید کرد: مصرف رزماری در تمام غذا‌ها استفاده می‌شود و حتی می‌توان از پودر رزماری و دارچین به صورت دمنوش استفاده کرد که می‌تواند مانع نفخ و بهبود عملکرد دستگاه گوارش باشد.

دمنوش های خانگی برای سلامت خانم ها

دمنوش دوسین

حیدری گفت: دمنوش دوسین شامل سیاه‌دانه و عرق نعنای کاملا طبیعی و عسل است که به صورت یک قاشق چای‌خوری در آب و عسل دم کنید و صبح و عصر مصرف شود؛ این دمنوش خاصیت تقویت حافظه، از بین بردن نفخ و سنگ‌شکنی کلیه دارد.

این محقق و پژوهشگر گفت: تمام این دارو‌های گیاهی و دمنوش‌ها قاعده‌آور بسیار خوبی هستند که افراد می‌توانند در دوره عادت ماهانه خود از این نسخه گیاهی استفاده کنند.

بهترین دمنوش‌های خانگی که مصرف آن برای خانم‌ها ضروری است

او تاکید کرد: این دسته از دمنوش‌ها برای خانم‌های باردار، دارو‌های گیاهی ممنوعه تلقی می‌شود که به هیچ وجه برای آن‌ها توصیه نمی‌شود و نباید مصرف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار