مهاجرانی گفت: توسعه کشور فقط با تمرکز روی حوزه‌های علمی میسر نیست و به سایر حوزه‌های دیگر نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز پرورش ملی استعداد‌های درخشان در مراسم دوره آموزشی مدرسان طرح شهاب با اشاره به اینکه این طرح در پایه چهارم به پوشش ۱۰۰ درصدی می‌رسد، اظهار کرد: هدف مدارس استعداد‌های درخشان ۲ درصد استعداد برتر جامعه است و این موضوع با طرح شهاب متفاوت است.

او ادامه داد: در سند تحول بنیادین برای این دو درصد جداسازی را مورد توجه قرار داده‌است، از طرفی ۲ درصد هم پایین‌تر از حد هوش معمولی هستند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه طرح شهاب معتقد است هیچ کس بدون استعداد نیست، گفت: برای ۹۶ درصد دانش آموزان باقی‌مانده بر مبنای طرح شهاب، روی هوش‌های چندگانه کار می‌شود. در این طرح توجه به دانش آموز از دوره حساس ابتدایی را آغاز می‌کنیم؛ این همان موضوعی است که سند تحول تاکید دارد همه انسان‌ها باید به استعداد‌های نهفته توجه کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: امروز عامل انسانی توسعه همه جانبه ایجاد می‌کند و طرح شهاب به شناسایی استعداد درونی کمک می‌کند، تا به توسعه نیروی انسانی کمک شود.
 
او با اشاره به اینکه توسعه کشور فقط با تمرکز روی حوزه‌های علمی میسر نیست و به سایر حوزه‌های دیگر نیاز داریم، گفت: در طرح شهاب قرار است استعداد‌ها را بشناسیم و به شکوفایی برسانیم؛ در این میان معلم می‌تواند به تجلی استعداد‌ها کمک کند.

مهاجرانی تصریح کرد: طرح شهاب کمک می‌کند هر فرد بنا بر استعداد ذاتی شناسایی شود و این موضوع باید با هدایت تحصیلی گره بخورد تا در نهایت فردی توانمند تربیت شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به اینکه حرکت درست طرح شهاب می‌تواند منجر به حذف آزمون مدارس ورودی سمپاد در سال‌های آتی شود، گفت: البته باید معلم بتواند کارآمدی لازم را در طرح شهاب داشته باشد.
بیشتر بخوانید: تغییر شاخص‌ها برای ارتقا اعضای هیئت علمی/ پژوهش در آموزش و پرورش کارآمد نیست

نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های جوامع بشری است

در ادامه عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: ۶ سال از عمر طرح شهاب می‌گذرد و در راستای شناسایی و هدایت استعداد‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است که امیدواریم این کار تداوم پیدا کند.

او ادامه داد: نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های جوامع بشری است و خوشبختانه از نیروی انسانی پاک و تلاشگری برخوردار هستیم که بخش عمده آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

فولادوند بیان کرد: باید تلاش کنیم این نیروی جوان را به شکوفایی برسانیم تا به نتایج ارزشمندی برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار