امام خمینی (ره):

ما نمی‌توانیم‌ صلحی را بپذیریم که طرح آمریکایی دارد

امام خمینی (ره) درخصوص روابط ایران با آمریکا، همواره بر موضع مشخص ایران در برابر واشنگتن تاکید داشتند و صلح آمریکایی را نمی‌پذیرفتند.

ما نمی‌توانیم‌ صلحی را بپذیریم که طرح آمریکایی داردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا از دیرباز به‌عنوان دشمن قسم‌خورده ایران، چه قبل از انقلاب اسلامی و چه پس از آن، همواره به دنبال بهره‌کشی و سوءاستفاده از ظرفیت ایران به‌ویژه در منابع غنی طبیعی آن بوده است.  

واشنگتن در تمام این سال‌ها از هیچ حرکتی علیه ایران دریغ نکرده است. در تمام اتفاقاتی که در طول انقلاب برای ایران اسلامی رخ داده است، با متحد شدن و حمایت همه‌جانبه از مخالفان و حتی در سطحی بالاتر با دشمن‌تراشی، به خوبی نشان داده است که هیچ‌گاه دلش برای مردم ایران و این سرزمین پهناور نمی‌تپد.


بیشتر بخوانید: ملت قدرتمندی هستیم که اسممان ترس در دل قلدرها می‌اندازد


بر همین اساس امام خمینی (ره) رهبر فقید و فرزانه انقلاب همواره در بیاناتشان بر دشمنی آشکار ایالات متحده با ایران تاکید داشته‌اند. متن زیر بخشی از نظر ایشان در خصوص صلح با آمریکاست که در اول شهریور ۱۳۶۲ بیان کردند که البته بی‌ارتباط با شرایط فعلی کشور در ارتباط با آمریکا نیست؛

«ملت ایران اگر می‌خواست که صلح آمریکایی بکند، همان اول از آمریکا جدا نمی‌شد و قطع روابط نمی‌کرد، و دستش را از ایران کوتاه نمی‌کرد، و جاسوسان او را بیرون نمی‌کرد. ما نمی‌توانیم صلحی را بپذیریم که طرح آمریکایی دارد.»

ما نمی‌توانیم‌ صلحی را بپذیریم که طرح آمریکایی دارد

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار