بهره برداری از ۹۱۲ پروژه عمرانی و ۶۲ پروژه اقتصادی در آذربایجان غربی همزمان با هفته دولت

استاندار آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته دولت، ۹۱۲ پروژه عمرانی با ۱۰۲۱۲ میلیارد ریال و ۶۲ پروژه اقتصادی با ۱۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمدمهدی شهریاری با تبریک فرا رسیدن هفته دولت افزود: هفته دولت امسال ۹۱۲ پروژه عمرانی با اعتبار افزون بر ۱۰۲۱۲ میلیارد ریال در آذربایجان غربی به بهره برداری می‌رسد.
 
او ادامه داد: امسال همزمان با آیین‌های گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ۹۱۲ پروژه عمرانی (شامل پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها) با اعتبار افزون بر ۱۰۲۱۲ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان به بهره برداری می‌رسد.
 
شهریاری افزود: از این تعداد ۷۰۳ پروژه دستگاه‌های اجرایی با اعتبار ۷۵۲۸ میلیارد ریال، ۹۴ پروژه شهرداری‌های استان با اعتبار ۲۳۱۷ میلیارد ریال و ۱۱۵ پروژه عمران روستایی دهیاری‌ها به مبلغ ۳۶۷ میلیارد ریال است که با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و استانی و آحاد مختلف مردمی در ایام هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.
 
او در خصوص پروژه‌های جدید نیز افزود: در این هفته در راستای تحقق برنامه توسعه‌ای استان و خدمت رسانی به مردم عملیات اجرایی ۷۵ پروژه عمرانی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان با اعتباری بیش از ۱۲۵۴۳ ریال آغاز می‌شود.
 
مقام عالی استان ادامه داد: از این تعداد ۶۴ پروژه دستگاه‌های اجرایی با اعتباری بالغ بر ۱۲۴۰۳ میلیارد ریال و ۱۱ پروژه شهرداری‌های استان با اعتباری افزون بر ۱۴۰۸ میلیارد ریال است.
 
شهریاری، افتتاح بیمارستان آیت ا.. خویی در شهر خوی با ۷۷۸ میلیارد ریال، گاز رسانی به ۴۹ روستا و ۶۳ واحد صنعتی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال، استادیوم ۱۵ هزار نفری شهر ارومیه با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال، افتتاح ۷۲۰ واحد مسکونی طرح بهسازی مسکن روستایی در سطح استان با ۵۵۷ میلیارد ریال اعتبار و آب رسانی به ۴۹ روستا با اعتباری بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال در قالب ۲۵ پروژه و جمعیت ۴۰۳۲۹ نفر بهره‌مند را از جمله پروژه‌های شاخص افتتاحی در هفته دولت امسال در استان عنوان کرد.
 
او بهره برداری از ۲۰۴ طرح جهادکشاورزی در سطح استان با همکاری بخش خصوصی با اعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال، پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سایت ۳G و ۴G همراه اول و ایرانسل، توسعه شبکه فیبر نوری در قالب ۷۹ پروژه و توسعه پوشش شبکه همراه روستایی و خدمات الکترونیک در روستا‌ها با ۲۴۶۹ میلیارد ریال اعتبار، احداث تصفیه خانه آب شرب شهر پلدشت با ۶۰۰ میلیارد ریال را از جمله دیگر پروژه‌های شاخص افتتاحی در هفته دولت آغاز برشمرد.
 
استاندار آذربایجان غربی همچنین بهره برداری از ۱۳۱ پروژه برق رسانی شامل برق رسانی به ۱۱ روستای فاقد برق با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال، لکه گیری و آسفالت راه‌های ارتباطی اصلی و روستایی استان بطول ۱۰۲ کیلومتر و افتتاح ۱۳۸ واحد مسکن مدد جویی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را از دیگر پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در استان اعلام کرد.
 
شهریاری در خصوص آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در استان نیز گفت: در این هفته با حضور مقامات کشوری و استانی عملیات اجرایی گاز رسانی به ۴۴ روستا و یک شهر و ۱۶۳ واحد صنعتی با ۸۵۰ میلیارد ریال، اجرای فیبر روستایی به طول ۱۰۴ کیلومتر با ۴۲ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی شهرچایی ارومیه به مساحت ۱۲۰۰۰ هکتار از اراضی دشت ارومیه با ۱۵۳۷ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد زولای سلماس به مساحت ۱۶۰۰۰ هکتار و با اعتبار ۱۴۴۸ میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد دریک سلماس به مساحت ۴۵۰۰ هکتار با اعتباری افزون بر ۱۰۰۳ میلیارد ریال و آبرسانی به ۱۹۲ روستای سطح استان با اعتبار ۲۵۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.
 

بهره برداری از ۶۲ پروژه اقتصادی با ۱۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری

 
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفته دولت امسال، ۶۲ پروژه اقتصادی با ۱۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۷۰۸ نفر در سطح استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 
او افزود: ۱۴ پروژه اقتصادی نیز با ۱۷ هزار و ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲۶۷۹ نفر همزمان با هفته دولت در استان کلنگ زنی خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.