بررسی‌های واحد دارویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نشان می‌دهد بیشتر شکایت‌های مردم از قیمت داروهاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول امور دارویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: بیشترین شکایات مردمی در خصوص قیمت دارو‌های موجود در داروخانه‌هاست.

مرضیه بوستانی افزود: قیمت دارو‌های عرضه‌شده در داروخانه‌های شهر مصوبه سازمان غذا و داروست.

او بیان کرد: همه دارو‌ها شماره سریال دارو، قیمت خریداری‌شده، قیمت مصرف‌کننده، تاریخ تولید و انقضا دارند و فاکتور خرید دارو مستند در داروخانه موجود است و داروخانه‌ها نمی‌توانند هیچ‌گونه دخل و تصرفی در قیمت داروها کنند.

مسئول امور دارویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه ادامه داد:  در صورتی که قیمت دارو مندرج بر روی پاکت و قیمت فروش تفاوت دارد، علت آن تولید پاکت دارو از قبل است و قیمت‌گذاری از قبل صورت گرفته است، در صورتی که شرکت دارویی به‌صورت روزانه تولید دارو دارد.

بوستانی بیان کرد: گاهی قیمت داروهای تولیدی برخی شرکت‌های دارویی به علت کیفیت بهتر باوجود تشابه اسم دارو، تفاوت دارد.

او گفت: واحد امور دارویی علاوه بر رسیدگی به خواسته‌های مراکز و واحد‌های تابعه شبکه بهداشت و درمان از نظر نیازمندی‌های دارویی، خرید دارو و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، رادیولوژی، از ۹ داروخانه شهر گناوه به صورت ماهانه و شش داروخانه روستایی به‌صورت فصلی نظارت می‌کند.

مسئول امور دارویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان کرد: نظارت و بازرسی بر باشگاه‌های بدنسازی و عطاری‌ها برای جلوگیری از فروش دارو و مواد نیروزا در این مراکز، رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص قیمت دارو و سایر تخلفات مربوط از دیگر وظایف واحد امور دارویی شبکه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/ک

قیمت دارو‌ها مصوبه سازمان غذا و داروست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.