دژپسند در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

ایران هجدهمین کشور از نظر اندازه اقتصادی در جهان است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: رشد منفی سرمایه گذاری، زنگ خطر کشور است اما ایران هجدهمین کشور از نظر اندازه اقتصادی در جهان است.

ایران هجدهمین کشور از نظر اندازه اقتصادی در جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر تاکید فرمودند که دولت در میانه میدان است و در چنین شرایطی مانند دوران دفاع مقدس باید تمام دستورات اجرا شوند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: تمام مدیران در میانه میدان هستند البته ممکن است در این عرصه اشتباهاتی رخ دهد، اما این با فاسد فرق دارد، ما اگر بخواهیم همه را با چوب برانیم نمی‌توان به جایگاهی رسید، یک مدیر باید بتواند در چهارچوب مقررات تصمیم بگیرد.

او با اشاره به آمار‌ها تصریح کرد: در حال حاضر ما در میان ۱۹۳ کشور رتبه ۱۸ جهانی از نظر اندازه اقتصادی داریم و کشور‌های منطقه، چون ترکیه رتبه ۱۲ و عربستان رتبه ۱۶ را دارند.


بیشتر بخوانید: اقتصاد با برنامه‌های دولت به ثبات رسیده است


دژپسند افزود: ما این هدف را داریم که بر اساس سند چشم انداز رتبه اول منطقه باشیم، اما به دلایل مختلف این روز‌ها شکاف بیشتر شده، اما ما همواره تلاش کردیم تا به آن هدف برسیم.

وزیر اقتصاد با بیان این که نگرانی ما برای افزایش حرکت اقتصادی است، بیان کرد: رشد منفی سرمایه گذاری زنگ خطر کشور است چرا که در میان سال‌های ۹۱ تا ۹۷ فقط در ۳ سال مثبت بوده و بقیه منفی بوده است.

او افزود: البته تمام تلاش مسولین کشور از جمله رییس جمهور این است که رشد اقتصادی سرعت بیشتری پیدا کند که یک نمونه آن واگذاری کار به بخش خصوصی واقعی است.

دژپسند در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها است که باید با تصمیم گیری درست از این مانع رد شویم.

انتهای پیام/



سخنان دژپسند در جامعه اسلامی مهندسین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار