استفاده پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش در اعتراضات جی ۷

پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان به برگزاری نشست گروه ۷ از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

استفاده پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش در اعتراضات جی ۷به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن معترضان به برگزاری نشست جی ۷ که در شهر «بیاریتز» این کشور در حال برگزاری است، از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

نشست گروه هفت با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و سران شش کشور اقتصادی دیگر برگزار می‌شود و سه روز به طول خواهد انجامید.

هزاران نفر از مردم فرانسه در شهر‌های مختلف این کشور امروز به خیابان‌ها آمدند و شعار‌های ضد امپریالیستی سر دادند. این اعتراضات پس از آنکه راهپیمایی مجاز مردم در مرز این کشور با اسپانیا به خشونت کشیده شد حالت شدیدتری به خود گرفت. معترضان هدف خود را از این تظاهرات جلب توجه به سهم کشور‌های عضو گروه هفت در افزایش نابرابری و تأکید بر تفاوت بین وعده‌های رهبران و اقدامات آن‌ها اعلام کردند.

پلیس فرانسه به منظور متفرق کردن این معترضان در سراسر این کشور ناچار به اعمال زور شد و از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

به دنبال وقوع اعتراضات ضد دولتی از ماه‌ها پیش در فرانسه، پلیس این کشور بیش از ۱۳ هزار تن از نیرو‌های خود را برای حفاظت از محل اقامت مقامات شرکت کننده در این اجلاس مامور کرده است.

نشست گروه هفت به ریاست امانوئل مکرون از ۲۴ تا ۲۶ اوت در فرانسه برگزار می‌شود و قرار است موضوع نابرابری و پیشرفت دسترسی جهانی به رفاه اجتماعی را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار