ضرورت تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی گیلان

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: از اول محرم تا اربعین امام حسین (ع) پرچم‌های عزای امام حسین (ع) باید در گیلان برافراشته بماند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در نشست تخصصی ۳ ساعته ارکان جوان هیات های مذهبی شهر رشت با عرض سلام و ارادت به خدام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: اجر جوانان عاشق امام حسین(ع) و راه حسین(ع) با خدای تبارک و تعالی است.

او، راه دین را پر مخاطره عنوان کرد و افزود: خلوص در تبلیغ دین تاثیرگذار می گذارد بنابراین نخستین موضوع این است که با خدا عهد ببندیم خالص باشیم زیرا اگر انسان خلوص داشته باشد همه فراز و نشیب ها را تحمل می کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی در رفتار، گفتار و کردار توسط هیات های مذهبی، بیان کرد: مردم از عالمان و مروجان دین خدا توقع دارند و پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو است.

آیت الله فلاحتی، حضور ساده مردم به ویژه بانوان در مراسم عزای حسینی(ع) را مهم دانست و تصریح کرد: سال گذشته با توجه به توصیه هایی که داشتیم شاهد کاهش آرایش بانوان در مراسم ماه محرم در گیلان بودیم و انتظار داریم امسال بیشتر رعایت شود.

او با اشاره به اینکه ایجاد فضای آرام هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا باید توسط هیات های مذهبی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته نماز ظهر عاشورا در میدان شهدای ذهاب رشت در فضایی آرام اقامه شد و این نشان می دهد مردم ما عاقل، نجیب و فهیم هستند و اگر مسائل به آنها منطقی، آرام و از سر سوز بیان شود، می پذیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار وحدت رویه هیات های مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) شد و گفت: هیات های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) باید به دریای خروشان عمومی مردم متصل شوند و شوری که برازنده گیلانی هاست را به منصه ظهور برسانند.

آیت الله فلاحتی بر تشکیل شورای هیات های مذهبی گیلان تاکید کرد و یادآور شد: با تدوین آیین نامه شورای هیات های مذهبی می توان بر فعالیت آنها نظارت کرد.

وی با بیان اینکه هیات های مذهبی باید از موهومات فاصله بگیرند، تصریح کرد: هیات های مذهبی در عزای حسینی(ع) باید بی پیرایه باشند ضمن اینکه بسیاری از علم ها در مراسم مذهبی از موهومات است.

امام جمعه رشت اضافه کرد: هیات های مذهبی آنچه که به مربوط به امام حسین(ع) است را با مسائل مالی گره نزنند زیرا هر جا مساله بودجه مطرح باشد آنجا دیگر نمی توان کار جهادی کرد.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه از اول محرم تا اربعین امام حسین(ع) باید پرچم های عزای امام حسین(ع) در گیلان برافراشته بماند، بیان کرد: رشت معروف به شهر ولایتمدار است و در این ایام نباید پرچم های سیاه عزای امام حسین(ع) جمع آوری شود.

او، هیات های مذهبی را بازوان توانمند امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: یکی از راهکارهای توسعه امر به معروف و نهی از منکر بیان این موضوع به طور عمیق، عاقلانه و هوشمندانه به مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه به زیربناهای فرهنگی استان در گذشته بی توجهی شده است، تصریح کرد: پس از جنگ بعضی مسئولان به نوعی به ناهنجاری ها دامن زدند.

آیت الله فلاحتی، خواستار برنامه ریزی برای حضور کودکان و نوجوانان در هیات های مذهبی شد و تصریح کرد: هر کدام از هیات های مذهبی باید یک طلبه جوان خوش فکر، متین و آرام با خود داشته باشد.

او، حرکت بدون زدوبند را زمان بر دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی نیاز به زمان دارد ضمن اینکه اصل شور حسینی(ع) ارزش است و باید باقی بماند.

امام جمعه رشت با تاکید بر باز کردن مساجد به روی مردم توسط هیات امنا، بیان کرد:، در آینده برنامه مسجدیار با محوریت ائمه جماعات را اجرا می کنیم و مساجد باید برای احیای ارزش ها به ویژه ماه رمضان و اعتکاف آماده شوند.

انتهای پیام/آ

پرچم‌های عزای امام حسین (ع) در معابر شهر تا اربعین نباید جمع آوری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
رحمت برمخیده
۱۹:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ضمن عرض سلام خدمت مسئول محترم شورای هیئت های مذهبی استان گیلان، مسئول محترم ،یکی ازهیئت های شهرستان لاهیجان هستیم خواستار برنامه ریزی ودیدارتان هستیم برای سال آتی فروردین ،درصورت صلاحدید تان منتظر جوابتون هستیم