زنبیلی پر از مهمات ؛ روایتی از فرزند شهید اندرزگو +عکس

روایتی جذاب و شنیدنی از فرزند شهید اندرزگو درباره ماجرای دیدار پدرش با رهبر انقلاب را در این خبر می‌خوانید.

زنبیلی پر از مهمات ؛ روایتی از فرزند شهید اندرزگو +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان شهدای انقلاب، نام شهید سیدعلی اندرزگو همیشه درخشان و زنده است. مردی عجیب و بزرگ که داستان مبارزاتش نمونه یک مبارزه انقلابی الهی است. سید علی اندرزگو در نوجوانی با شهید «نواب صفوی» آشنا شد و در ستم‏‌ستیزی، از او الهام گرفت. در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، به عرصه مبارزه با رژیم شاهنشاهی ورود کرد و مورد تعقیب مزدوران ساواک قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: شهید اندرزگو رژیم پهلوی را حیران کرده بود


اندرزگو زیر شکنجه‏‌های طاقت‌فرسای ساواک اعترافی نکرد و آزاد شد. از آن زمان، وارد شاخه نظامی «هیئت مؤتلفه اسلامی» شد و با نام‌های مستعار به انجام کارهای چریکی مشغول شد و قصد ترور شاه را داشت تا اینکه در مسیر به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی با زبان روزه به شهادت رسید.

همزمان با سالگرد شهادت سید علی اندرزگو روایت جذاب و شنیدنی حجت‌الاسلام مهدی اندرزگو فرزند این شهید والا‌مقام  منتشر شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست. در متن کامل این روایت آمده است:

«از حضرت آقا شنیدم که: یک روز آقای اندرزگو را در بازار «سرشور» مشهد دیدم که با یک موتور گازی می آمد . موتور را که نگهداشت ، دیدم چند خروش در عقب موتور خود دارد. از او درباره‌ی خروس ها پرسیدم.

جواب داد که این خروس ها استثنایی‌اند و تخم می گذارند!حضرت آقا فرمودند زنبیل را کنار زدم ،دیدم زیرپای خروس ها پر از نارنجک و اسلحه است.»

زنبیلی پر از مهمات ؛ روایتی از فرزند شهید اندرزگو +عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار