در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چطور همسرم را جذب خودم کنم؟

یک روانشناس گفت: جذب در لغت به معنی به سمت خود کشیدن است و برای اینکه بتوانیم همسرمان را جذب خودمان کنیم ابتدا باید در دایره توجه او قرار گیریم.

شکوفه اویار حسینی روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار برای جذب همسر اظهار کرد: جذب در لغت به معنی به سمت خود کشیدن است و برای اینکه بتوانیم همسرمان را جذب خودمان کنیم ابتدا باید از خودمان سؤال کنیم چگونه در دایره توجه او قرار بگیرم؟

این روانشناس با بیان اینکه مغز انسان اطلاعات را از محیط به کمک حواس پنجگانه دریافت می‌کند، گفت: سه حس (بینایی، شنیداری، لامسه) ۸۵ درصد اطلاعات را به مغز انسان ارسال می‌کند و نکته جالب اینجاست که متخصصان علم برنامه ریزی عصبی- کلامی متوجه شدند یکی از این سه هست در مغز هر انسان، حس اولشان هست که بیشترین خاطرات ذهنشان مربوط به اطلاعات آن حس هست.

او افزود: بعضی از انسان‌ها، چهره‌ها در خاطراشان می‌ماند نه اسم‌ها، آن‌ها به نظم محیط زندگیشان و آراستگی ظاهرشان توجه می‌کنند از خاطرات خودشان عکس می‌گیرند و به ترکیب رنگ‌ها توجه می‌کنند و مغز آن‌ها به اطلاعات دیداری حساس است و اصطلاحاً افرادی بصری هستند، آن‌ها وقتی از کسی دلخور می‌شوند می‌گویند دیگر دلم نمی‌خواست نگاهش کنم.


بیشتر بخوانید: چگونه همسر خود را خوشحال کنیم؟ + نکات مهم 


اویار حسینی با اشاره به اینکه دسته دیگر حرف‌ها در ذهنشان می‌چرخد، اضافه کرد: از شما انتظار دارند در طول روز تماسی با آن‌ها بگیرید و حالی از آن‌ها بپرسید، دوست دارند از هر دری با شما صحبت کنند و دایره لغات خوبی دارند برای همین ابراز علاقه برایشان راحت است، آن‌ها به لحن و تن صدای شما حساس اند و حس بویایی قویی دارند و آن‌ها حس شنیداریشان بسیار قویی هست و اصطلا حا سمعی هستند.

این روانشناس تصریح کرد: دسته دیگر عاشق لمس و در آغوش گرفتن هستند، هر زمان کنار آن‌ها قرار بگیرید به نوعی کنارتان می‌نشینند که گرمای تنشان را حس می‌کنید، آنها عاشق خواب و لم دادن روی کاناپه و خوردن‌ یک غذای خوشمزه اند و حس چشاییشان فوق العاده حساس است.

او گفت: بسیاری از مشکلات ارتباطی زوجین به این دلیل هست که هرکس به شیوه‌ای که خودش دوست دارد با همسرش ارتباط برقرار می‌کند غافل از اینکه برای مورد توجه همسرقرار گرفته بگیرد باید بداند مغز او با کدام حسش بیشترین اطلاعات را دریافت می‌کند.

اویار حسینی بیان کرد: اگر همسر شما بصری است حتماً به آراستگی خودتان و محیط پیرامونتان توجه خاص کنید، با همسرتان فیلم ببینید و حواستان به مناسبت‌ها و روز‌های خاص باشد و حتما برای تسخیر قلبش هدیه‌ای برایش تهیه کنید.

این روانشناس ادامه داد: اگر همسرتان سمعی هست خود را به احوالپرسی‌های روزانه، تماس‌های تلفنی در طول روز، یادگیری اشعار عاشقانه ملزم کنید، زندگی با همسری سمعی به شما شیوه خوش زبان شدن و شنونده قابل شدن را می‌آموزد.

او خاطرنشان کرد: اگر همسر شما از در آغوش گرفته شدن خوشش می‌آید، حتما در زمان ورود و خروج از منزل او را در آغوش بگیرید. نکته دیگر اینکه هرگز میز غذا را زمانی که دو نفره سر آن نشسته اید، ترک نکنید.

انتهای پیام/

چگونه می‌توانید در ذهن همسرتان بمانید و او را مجذوب خود کنید؟

برچسب ها: خانواده ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
با ادب باشید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
لوسش نکن // که دیگه نمیتونی زندگی کنی
آخرین اخبار