الویری در نطق پیش از دستور مطرح کرد:

گزارش عملکرد یکساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارش عملکرد این کمیسیون را در صحن شورا قرائت کرد.

کاظمی/ گزارش عملکرد یکساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز صد و شصتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه گزارش عملکرد یکساله این کمیسیون گفت: مهم‌ترین دستور کار فراکسیون برنامه و بودجه در یکسال گذشته بودجه سالیانه و برنامه پنج‌ساله سوم بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها و لوایح مطرح شده لزوماً یک بخش بودجه‌ای دارد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه تنها کمیسیونی است که ترافیک سنگینی دارد و به همین دلیل ما جلسات زیادی داشتیم که به صد و سی و هفت جلسه رسید و در بیشتر آن‌ها هم تمامی اعضا حضور داشتند.


بیشتر بخوانید؛ علاقه‌مند به تثبیت هیئت رئیسه هستم/ باید شأن اعضای شورا حفظ شود


او در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یکی از آن‌ها تعداد کارکنان بود که در آغاز کار صحبت از استخدام ۱۳ هزار نفر در شهرداری بود که ما در ابتدای کار با این حجم بالا از نیرو مواجه شدیم که در حال ورود به شهرداری بودند و بسیاری از آن‌ها در انتخاب مبنای دقیقی برای کارآمد بودن نداشتند و لذا تصویب کردیم که سالیانه ۶ درصد از نیرو‌های شهرداری کاهش یابد.

الویری با اشاره به اینکه در شهریور سال ۹۶ شهرداری ۶۸ هزار و ۱۲۷ هزار نفر نیرو داشت، گفت: در تیرماه ۹۸ این تعداد به ۶۴ هزار و ۹۱۲ نفر کاهش یافت و به عبارتی ۳۳ هزار و ۲۱۵ نفر از نیرو‌های شهرداری کم شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: در هیچ مقطعی تا این میزان کاهش نیرو نداشته‌ایم و همیشه میزان نیرو‌های شهرداری غیر صعودی داشته است.

الویری با بیان اینکه اصلاح ساختار به طور جدی مطرح است، گفت: این موضوع را از شهرداری پیگیری می‌کنیم تا هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه مسئله شفافیت اقدام دیگر مهم ما بود، گفت: تاریک‌خانه‌های موجود در شهرداری زمینه‌های مناسبی را برای فساد مالی ایجاد کرده بودند و شفافیت توانست ابزار مناسبی برای مقابله با فساد باشد.

او خاطر با بیان اینکه در چند مورد شفافیت را عملیاتی کردیم، گفت: یکی شفافیت در معاملات بود که توانستیم معاملات بالای ۲۵۰ میلیون تومان را به طور شفاف روی سایت منتشر کنیم و دیگری شفافیت در حوزه شهرسازی بود که انتشار اطلاعات پروانه‌های ساختمانی از ۹۷ به بعد منتشر شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر افزود: موضوع انتشار اطلاعات کاربری‌های مجاز در سال ۹۷ بود و دیگری هم انتشار اطلاعات تمامی پروانه‌های برج باغ از سال ۹۲ تا کنون بود.

الویری با بیان اینکه شفافیت سازمانی با هدف مدیریت تعارض به منافع است، اظهار کرد: همه مردم می‌توانند اطلاعات کامل مدیران شهرداری را به همراه حقوق پایه مشاهده کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در پایان اظهار کرد: مورد دیگر کنترل مخارج در حین خرج و بعد از خرج بود، زیرا که قبلا ذی حسابان زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کردند و برای اینکه شائبه‌ای نباشد ذی حسابان به شورای شهر منتقل شدند تا تحت کنترل دستگاهی آیند که خودش ذی نفع نیست.

انتهای پیام/

۳۳ هزار و ۲۱۵ نفر از نیرو‌های شهرداری تهران کم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار