فرمانده انتظامی قم عنوان کرد؛

دستگیری ۶ عضو باند سارقان تلفن همراه در قم/اعتراف سارقان به سرقت ۳۰ تلفن همراه و احشام در قم

سردار آقاخانی گفت:چهارعضو باند سارقان احشام و۶ عضو باند سارقان تلفن همراه در این استان دستگیر و به۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی قم گفت: در پی وقوع سرقت پنج راس گوساله از قلعه دامداری روستایی در قم، موضوع در دستور کار تیم تجسس کلانتری ۲۷ حاجی آباد شهرستان قم قرار گرفت.

او با اشاره به شناسایی و دستگیری مالخر احشام به سرقت رفته، اضافه کرد: نامبرده در تحقیقات پلیس به دست داشتن سه تَن در این سرقت‌ها اذعان کرد که در ادامه این افراد نیز توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قم هوشیاری در استفاده از حفاظ و پوشش مناسب برای قلعه‌های دامداری را ضروری دانست و به شهروندان توصیه کرد: هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

سردار آقاخانی با بیان این که متهمان به ۱۰ فقره سرقت احشام از دامداری‌ها در سطح استان اعتراف کردند، تصریح کرد: در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

اعتراف سارقان تلفن همراه به ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی قم در ادامه با اشاره به دستگیری ۶ عضو باند سارقان تلفن همراه در قم، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه از سوی راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت در قم، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

او افزود: با تشکیل تیم ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و استفاده از شیوه‌های خاص پلیسی، همچنین بررسی جغرافیای جرم، سرکرده این باند شناسایی و دستگیر شد.

سردار آقاخانی اضافه کرد: متهم طی تحقیقات پلیس اذعان کرد پس از تشکیل یک باند سرقت با استفاده از موتورسیکلت در مناطق خلوت سوژه‌هایی اغلب کم سن و سال را انتخاب و در فرصتی مناسب تلفن همراه افراد را سرقت می‌کردند.

فرمانده انتظامی قم ارزش اموال مسروقه کشف شده را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

تمدید طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی

فرمانده انتظامی قم گفت: طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در قم اجرا شد به مدت ۶ روز دیگر تمدید شد.

سردار آقاخانی افزود: طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی بالای یک سال که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و از ۲۳ مردادماه به مدت یک هفته در قم اجرا شد، با توجه به نبود فرصت کافی برای تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی و از سویی وجود ایام تعطیلات رسمی همزمان با اجرای طرح، از دوم شهریور ماه به مدت ۶ روز دیگر تمدید شد.

او اضافه کرد: مالکانی که وسایل نقلیه آن‌ها در پارکینگ‌های مجاز راهنمایی و رانندگی توقیف شده، به استثناء وسایل نقلیه‌ای که دارای منع قضایی و شاکی خصوصی است، می‌توانند نسبت به ترخیص آن اقدام نمایند.

فرمانده انتظامی قم افزود: بر این اساس مالکان وسایل نقلیه با به همراه داشتن مدارک لازم می‌توانند به ستاد ترخیص پلیس راهور استان

دستگیری شش تن از باند سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری ۶ عضو یک باند سرقت در قم خبر داد و گفت: متهمان پس از سرقت خودرو و موتورسیکلت آن‌ها را قطعه قطعه کرده و به فروش می‌رساندند.

سرهنگ مرادحسین جعفریان در گفت و گویی افزود: با تلاش ماموران کلانتری ۱۲ شهید ایمانی فرماندهی انتظامی شهرستان قم، ۶ عضو یک باند سرقت شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد: اعضای این باند که متشکل از ۴ مرد و ۲ زن هستند، وسایلی از جمله خودرو، موتورسیکلت، وسایل نجاری، باطری خودرو و پمپ کولر را سرقت می‌کردند.

او بیان کرد: این متهمان به ۱۵ فقره انواع سرقت اعتراف کرده اند که ارزش اموال مسروقه کشف شده نیز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اعلام این که افراد دستگیر شده اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی دارند، افزود: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

واقع در ابتدای جاده سراجه جنب تعویض پلاک مراجعه کنند.

هشدار درخصوص سایت‌های جعلی کارت سوخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی قم نسبت به استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های جعلی کارت سوخت هشدار داد.

سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی قم گفت: با توجه به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر الزام استفاده از کارت سوخت برای خودرو‌ها و همچنین نزدیکی به موعد اعلام شده، فعالیت اپلیکیشن‌ها و سایت‌های جعلی فیشینگ به منظور جمع‌آوری اطلاعات مالی نظیر شماره کارت و رمز دوم اینترنتی با عناوین مختلف مانند دریافت آنی و سریع‌تر از موعد کارت سوخت و سایر تبلیغات کاذب، افزایش پیدا کرده است.

او  ادامه داد: مجرمان سایبری با توجه به نزدیکی موعد استفاده از کارت سوخت و از سوی دیگر نداشتن کارت سوخت برای برخی از ماشین‌ها، فرصت را غنیمت شمرده و با راه اندازی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی اقدام به سرقت اطلاعات می‌کنند که در نهایت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص می‌شود.

سردار آقاخانی تاکید کرد: شهروندان تنها به سامانه‌های اعلام شده از سوی وزارت نفت مراجعه و از اعتماد به سایر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بی نام و نشان خودداری کنند؛ همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ح

اعتراف سارقان به سرقت ۳۰ تلفن همراه و احشام در قم

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.