رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: برداشت گوجه‌فرنگی در سطح زیر کشت ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان آغاز شده که تاکنون ۲۰درصد این محصول برداشت شده است.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۶ تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول که در ارقام مختلف مانند کیمیا، سان‌ست، فورمونت، لونا، اناری و شیمیایی کشت شده، برداشت شود.

او افزود: ۴۵ تا ۵۰ درصد این محصول به اشکال مختلف اعم از تاره خوری و فراوری شده مصرف می‌شود.

علیزاده اضافه کرد: گوجه فرنگی در استان به صورت رب و سس بیشتر مصرف می‌شود و کار عمل آوری آن در کارخانه‌های داخل استان و یا به صورت خانگی صورت می‌گیرد.

او متوسط عملکرد در هکتار گوجه فرنگی را ۲۸ تن اعلام کرد و گفت: علاوه بر تامین نیاز مردم داخل استان، مازاد محصول تولید شده به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اظهار داشت: به علت بالا بودن قیمت این محصول در سال گذشته کشاورزان رغبت بیشتری به کشت گوجه‌فرنگی دارند و به همین علت سطح زیر کشت در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

انتهای پیام / س خ

برداشت گوجه فرنگی از ۲۰۰ هکتار مزارع شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.