بهره برداری ۵ طرح بهسازی روستایی در اسدآباد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد ازبهره برداری ۵ طرح بهسازی روستایی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

بهره برداری ۵ طرح بهسازی روستایی در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان : محمدکرم معصومی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد گفت: جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت این تعداد پروژه با اعتباری افزون بر ۳۳ میلیارد ریال در روستا‌های گنبله، پیرملو، سمیران، دوبراله و قاسم آباد لک لک از محل اعتبارات ملی و قیر رایگان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه ۶۴ درصد مساکن روستایی اسدآباد غیرمقاوم بوده است، افزود: شهرستان اسدآباد در سطح روستا‌ها دارای ۱۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی است که از این تعداد ۷ هزار واحد غیرمقاوم هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان به متقاضیان با نرخ سود ۴ درصد و کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام (ره) و ستاد بازسازی تصریح کرد: همت مردم روستا‌ها در بازسازی و نوسازی مساکن روستایی این شهرستان با توجه به این فرصت پیش آمده در رابطه با پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی موجب آن خواهد شد که تا افق سال ۱۴۰۴ حدود ۷۰ درصد مساکن روستایی این شهرستان مقاوم سازی شوند.

معصومی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن ارزیابی شده این شهرستان به علت تخریب ناشی از بارندگی‌های سیل آسای اوایل امسال تعداد ۱۱۱۵ واحد احداثی و ۶۵۶ واحد تعمیری تشخیص داده شدند، تصریح کرد: بلافاصله نسبت به واحد‌های آسیب دیده توسط بنیاد مسکن شهرستان در سامانه پایش بنیاد مسکن و تشکیل پرونده برای واحد‌ها اقدام کردیم و به محض ابلاغ تخصیص و سهمیه شهرستان واحد‌های پرونده تشکیل شده به بانک‌های عامل معرفی شدند.

او گفت: در مرحله اول ۳۰۸ فقره تسهیلات به شهرستان تخصیص یافت که همه این تعداد از ۳۰۸ فقره به بانک‌ها معرفی و بانک‌ها همکاری خوبی در این راستا داشته اند.

انتهای پیام/ب


۷ هزار واحد مسکونی در اسدآباد به مقاوم سازی نیاز دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار