رئیس رسانه ملی در آیین پایانی سومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای:

هنرمندان پرجاذبه و اخلاق‌مدار می‌خواهیم/ اگر کسی در عرصه رسانه از دین و تقوای خود مراقبت نکند، سقوط می‌کند

رئیس رسانه ملی در آیین پایانی سومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای گفت: ما هنرمندان پرجاذبه و اخلاق‌مدار می‌خواهیم که با سنت‌های خودمان دیگران را جذب کنند.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی عسکری در آیین پایانی سومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در عصر حاضر و ویژگی‌ افراد رسانه‌ای در این صحنه حساس و پیچیده گفت: امروز رسانه یکی از مهم‌ترین ابزار‌های اثرگذاری است و هر روز هم این اثر بیش‌تر می‌شود. کسانی که در این عرصه سخت فعالیت می‌کنند، باید بیش از هر چیز از دین و تقوای خود مراقبت کنند، چون در غیر این‌صورت سقوط می‌کنند.

رئیس سازمان صداوسیما تصریح کرد: ما در صداوسیما همیشه به این فکر بودیم و هستیم تا با بهترین‌ها تعامل داشته باشیم و آن‌ها را به همکاری دعوت کنیم؛ چون کار رسانه، کار دشوار و حساسی است.

وی افزود: وقتی به دانشگاه آمدیم شعاری نوشتیم که رسانه ملی جای بهترین‌هاست و همیشه به این فکر بودیم که بهترین‌ها باید وارد دانشگاه صداوسیما شوند و در صداوسیما کار‌های مهم انجام دهند. بر همین مبنا مرکز آوینی راه‌اندازی شد که بسیار مهم و اثرگذار بود.

دکتر علی عسکری گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) امروز جنگ ما، جنگ رسانه‌ای است و غربی‌ها می‌خواهند با دسیسه و فریب و برنامه‌های وسوسه‌انگیز، ما را به خود جذب کنند؛ در حالی که مسیر ما، مسیر دین و اخلاق است و ما هنرمندان پرجاذبه و اخلاق‌مدار می‌خواهیم که با سنت‌های خودمان افراد را جذب کنند؛ این یعنی سواد و درک رسانه‌ای.

رئیس رسانه ملی تأکید کرد: در عبارت «درک رسانه‌ای» مفاهیم زیادی نهفته است و به اندازه فهم زیبایی‌شناسی و هنر انسان، در آن موضوع و معنا وجود دارد.

دکتر علی عسکری با اشاره به سختی‌های کار در رسانه در دنیای امروز گفت: اگر اهل ذوق، سلیقه و مقاومت هستید در این راه بمانید چراکه در غیر این صورت در رسانه نمی‌توانید موفق شوید.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه بسیاری از آدم‌ها شغلی دارند و بعد از سال‌ها عمرشان تمام می‌شود و فرصتی برای سازندگی ندارند، گفت: فرد رسانه‌ای امکان سازندگی و تاثیرگذاری مستمر برایش فراهم است و این همان کار انبیاست و به همین علت بسیار مهم و اثرگذار است.

دکتر علی عسکری ادامه داد: شما جوان‌ها و نوجوان‌ها گوهر‌هایی هستید که از بین افراد مختلف برگزیده شده‌اید و بعید ندانید در بین شما افرادی باشند که بتوانند در جامعه و حتی جهان اثرگذار باشند. کسی که افق فکری‌اش رشد کند، می‌تواند اقدامی جهانی انجام دهد.

رئیس رسانه ملی افزود: البته مراقبت و خودسازی در این میدان بسیار مهم است و اول تربیت خود بعد تاثیرگذاری بر دیگران مهم است و کسی که در این راه بیاید، باید حکیم و دانشمند شود؛ اما اگر لغزید سقوط می‌کند. یا به قله نروید یا اگر می‌روید، باید از دین و تقوای خود بسیارمراقبت کنید.

وی تأکید کرد: انسان‌هایی را می‌شناسیم که بسیار شریف و ارزشمند بودند، اما وارد هنر که شدند سقوط کردند؛ شما مراقب خود و خدوم به جامعه باشید و هیچگاه اخلاق را از یاد نبرید.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: صدا و سیما ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
هنرمندان و بازیگران با ادب میخواییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
حتی برنامه ورزش صبحگاهی رو هم از شبکه سه حذف کردید.

کاش دوباره تلویزیون به برنامه های بامحتوای دهه شصت و هفتاد برگردد.
آخرین اخبار