استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد خط هوایی بجنورد -عشق‌آباد شد/مرز ایران و ترکمنستان آرام و امن است

استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد خط هوایی مستقیم بین بجنورد و عشق آباد پایتخت ترکمنستان شد و گفت: برقراری این خط هوایی به افزایش مراودات اقتصادی و فرهنگی کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی امروز در دیدار با معاون استاندار آخال و سفیر کشور ترکمنستان در ایران با انتقاد از عدم انجام تفاهم‌نامه مشترک، گفت: مردم خراسان شمالی باید نتایج جلسات با طرف ترکمنستانی را لمس کنند.

شجاعی افزود: دو استان خراسان شمالی و آخال می‌توانند باعث افزایش ارتباطات دو کشور شوند. شش ماه قبل زمینه‌ها و ظرفیت‌هایی که می‌توانند باعث همکاری دو استان شوند احصا و به سفیر ایران در ترکمنستان گفته شده است.

او با تاکید بر اینکه دو کشور ایران و ترکمنستان مشترکات فرهنگی و قومیتی زیادی دارند، تاکید کرد: انتظار ما این است برنامه عملیاتی و اجرایی بین خراسان شمالی و ترکمنستان ارائه شود تا در زمان مشخص به اجرا در بیاید.

استاندار خراسان شمالی گفت: شان مدیران دوکشور به اجرای مصوبات و تفاهم نامه‌ها است. بیش از ۳ سال قبل تفاهم نامه مشترکی بین دو کشور انجام گرفته، اما هنوز اجرایی نشده است. مردم انتظار دارند نتایج جلسات مشترک بین این دو کشور را لمس کند.

او افزود:امروزه همراه با واژه مرز، ناامنی نیز به اذهان خطور می‌کند، اما مرز ایران و ترکمنستان به شدت آرام و امن است که این نشان دهنده فهم و درک شهروندانی است که در این دوکشور زندگی دارند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: در آینده نزدیک پیشنهاد مکتوبی پیرو تشکیل کمیته برای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه‌ها و اعلام آمادگی در حوزه توافقات مختلف را از طریق وزارت امور خارجه به کشور ترکمنستان ارسال می‌کنیم که امیدواریم توجه ویژه‌ای به این درخواست شود.
انتهای پیام/ ر

مرز ایران و ترکمنستان آرام و امن است

برچسب ها: ترکمنستان ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.